המשטרה עצרה הלילה (בין רביעי לחמישי) ארבעה צעירים דרוזים נוספים החשודים במעורבות בתקיפת יונתן לחמני (18), תושב כפר ורדים שהוכה השבוע באכזריות כשחזר ממסיבת הסיום שלו, שהתקיימה במתחם אירועים בכפר יאנוח. אמש הגיעו כעשרה ממנהיגי הכפר ובכירי העדה הדרוזית למרכז הרפואי לגליל בנהריה, וביקשו להיפגש עם לחמני ומשפחתו - ולהתנצל.
"אנחנו מגנים את המעשה באופן חד משמעי", אמר ראש מועצת יאנוח מודי סעד למשפחה, "ביקשתי ממפקדת התחנה שתמצה את הדין עם כל מי שאפשר, אנחנו לא מתכוונים להתערב להגנתם. ההורים שלהם מתביישים בהם. מי שעשה את זה - שייכנס לכלא וייתן את הדין. זו עמדתנו".
4 צפייה בגלריה
מפגש פיוס בין נכבדי העדה הדרוזית וממנהיגי הכפר יאנוח-ג'ת ליונתן לחמני והוריו
מפגש פיוס בין נכבדי העדה הדרוזית וממנהיגי הכפר יאנוח-ג'ת ליונתן לחמני והוריו
"לא חונכנו כך, וגם לא ילדינו". המפגש של בכירי העדה הדרוזית עם יונתן לחמני והוריו
אתמול שחזר יונתן את התקיפה, שלדבריו אירעה ללא כל סיבה, וסיפר ל-ynet: "הם היו רעולי פנים וחיפשו לריב. אני לא יודע למה, אולי פגע להם באגו שהיינו בכפר שלהם והם חיפשו לריב. השתוללו במכוניות שלהם עם דגלים (של העדה הדרוזית, י"ק) ועשו בלגן. אני עם כאבים חזקים בגוף וגם נפשית. אני מרגיש לא טוב, לא דמיינתי שאגיע לסיטואציה כזאת".
במפגש בבית החולים השתתפו גם מנהלי בתי הספר היסודי והתיכון בכפר ובכירים נוספים בעדה. השייח אבו חסן פרג' התנצל בשם תושבי הכפר, והסביר: "אלה לא המנטליות והמסורת שלנו. לא חונכנו כך, וגם לא ילדינו". הוא התייחס בין היתר להפגנות הסוערות שאירעו בשבוע שעבר על רקע מאבק הדרוזים נגד הקמת טורבינות הרוח ברמת הגולן, והבהיר. "אנחנו מחנכים לשכנות ולאירוח בצורה הכי טובה. לא נאפשר למחאות להביא להתרופפות ביחסים ולפגיעה בקשר בין העדה הדרוזית ליהודים".
הוא סיפר להוריו של יונתן כי ערב קודם לכן התאספו לציון חג הקורבן כאלף תושבים, בהם כל ראשי הכפר, וגינו את התקיפה האלימה. "פנינו שוב לילדים ולנוער ואמרנו להם שזו לא הדרך", אמר, "אנחנו עם המדינה כבר 74 שנה, ונמשיך להיות ביחד. הברית שלנו משותפת מאז שבתו של יתרו, האב הרוחני שלנו, התחתנה עם משה, מנהיג הדת היהודית".
4 צפייה בגלריה
בן 18 שעשה את דרכו חזרה ממסיבת סיום בית הספר הותקף באכזריות ע"י צעירים תושבי הכפר יאנוח
בן 18 שעשה את דרכו חזרה ממסיבת סיום בית הספר הותקף באכזריות ע"י צעירים תושבי הכפר יאנוח
פציעות התקיפה
כתוצאה מהתקיפה נשברו ליונתן שתי חוליות בעמוד השדרה, עצם הברך שלו נסדקה והוא נזקק לתפרים בגבו ובגפיו. בסיום המפגש אמרה מיטל לחמני, אימו של יונתן, כי הרגישה שקיבלה את חייו של בנה במתנה. "לפני הכול אנחנו בני אדם, ופנינו לשלום עם כולם", ציינה האם בפני בכירי העדה, "צריך לעקור את הקוצים ולמצות איתם את הדין כדי שחלילה זה לא יקרה לאף אחד. אני מעריכה מאוד שבאתם, שום דבר לא ברור מאליו בימים אלו".
אתמול, בעקבות פרסום הריאיון עם יונתן ואביו, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השייח מואפק טריף גינה את התקיפה. "היחסים בין תושבי יאנוח לכפר ורדים הם מצוינים, וכך ימשיך להיות גם בעתיד", ציין.
במשטרה ממשיכים כאמור במאמצים ללכידת המעורבים בתקרית, ואתמול הוארך מעצרם של חמישה חשודים אחרים מתוך תשעה בסך הכול. "מדובר באירוע חמור של תקיפת צעיר שנגרמו לו חבלות קשות בכל חלקי גופו", אמרה פקד נופר אדרי, ראש משרד החקירות בתחנת מעלות, "אנחנו רואים בחומרה כל גילוי אלימות נגד אזרחים ונמשיך לפעול כדי לאתר את כל העבריינים האלימים מהאירוע ולפעול למיצוי הדין עימם".