כוחות שב"כ וצה"ל סיכלו הברחת אמצעי לחימה מתקדמים שמקורן באיראן ויועדו לשטחי יהודה ושומרון. כך הותר היום (שני) לפרסום. לפי ההודעה המשותפת של דוברות שב"כ וצה"ל, בחודשים האחרונים פעלו גורמי ביטחון איראניים במטרה להבריח אמצעי לחימה לשטחי יהודה ושומרון, על מנת לבצע פעולות טרור נגד מטרות ישראליות.

2 צפייה בגלריה
סיכול הברחות אמל"ח באיו"ש שמקורם באיראן, על ידי כוחות הביטחון
סיכול הברחות אמל"ח באיו"ש שמקורם באיראן, על ידי כוחות הביטחון
(צילום: תקשורת שב"כ)
במסגרת פעילות הכוחות הישראליים אותרו אמצעי לחימה מתקדמים שמקורן באיראן, דוגמת רקטות, מטעני רסס, מוקשים ומטולי RPG. כמו כן, נמצאו 50 אקדחים, 33 רובים מסוג M4, חומרי נפץ, 13 טילי נ"ט ו-25 רימוני יד. בנוסף, הותר לפרסום כי גורמי הביטחון האיראניים האחראים לניסיון ההברחה הם אגף המבצעים המיוחדים של משמרות המהפכה, שבראשו עומד ג'ואד עפארי, מפקד כוח קודס בסוריה לשעבר.
הפעילות נחשפה וסוכלה על ידי שב"כ וצה"ל, שעצרו לחקירה גורמים פלסטיניים אשר פעלו להוצאת פיגועים נגד מטרות ישראליות. בחקירות עלה מידע גם על אודות פעילותו העדכנית של מוניר מקדח, פלסטיני תושב עין אל חלווה שבלבנון, אשר מוכר זה שנים כמי שפועל עבור חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים, וממשיך לנסות ולקדם פיגועים.
2 צפייה בגלריה
 ג'ואד ע'פארי
 ג'ואד ע'פארי
עפארי ומקדח
מחקירות המעורבים ומפעילות שב"כ מולו זה תקופה ארוכה, עולה כי מקדח מגייס גורמים בשטחי יהודה ושומרון לטובת מימוש פיגועים ומקדם הברחת אמצעי לחימה איראניים ומימון במגוון צירים אל החוליות שגייס.
בהודעת שב"כ וצה"ל נמסר כי "שירות הביטחון הכללי, בשיתוף פעולה עם זרועות הביטחון הנוספות, רואים בחומרה רבה מעורבות בפעילות ביטחונית המוכוונת על-ידי איראן ושלוחותיה, ויוסיפו לבצע כל העת מהלכים אקטיביים לניטור וסיכול כל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, על מנת להביא לחשיפה ופגיעה במאמצי האיראנים לממש פעילות טרור בתחומי ישראל".