יו"ר יהדות התורה ושר השיכון יצחק גולדקנופף שלח הבוקר (ראשון) מכתב לשרת התחבורה מירי רגב ודרש לעצור את עבודות הרכבת בשבת. "לא נוכל להשלים עם המשך מצב זה, ואני מבקש את התערבותך הדחופה בנידון לצורך ביטול ההסכמים הנ"ל", כתב. גורמים במשרד התחבורה אמרו בתגובה למכתב כי "העבודות היו ויישארו, ולא יופסקו".
2 צפייה בגלריה
מירי רגב, יצחק גולדקנופף
מירי רגב, יצחק גולדקנופף
"חילול שבת ברכבת ישראל". רגב וגולדקנופף
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במכתב שכותרתו "חילול שבת ברכבת ישראל" הסביר גולדקנופף: "הובא לידיעתי כי מתקיימות עבודות בשבת על ידי רכבת ישראל, במסילת תל אביב בין מחלף רוקח למחלף ההלכה, שאינן עונות להגדרה של פיקוח נפש. למיטב הבנתי עבודות אלו הינן כתוצאה מהסכמים שנחתמו על ידי ממשלות קודמות". הוא ציין עוד כי "בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה סוכם כי עבודות אלו יופסקו".
לפי ההסכמים שעליהם חתומות כל מפלגות הקואליציה, יצורף נציג של הרבנות הראשית לוועדה למתן היתרי עבודה בשבת - במטרה לחזק את השיקולים ההלכתיים בדיוניה, ובכך להביא לצמצום העבודות. סעיף זה בהסכם טרם יושם, אך גולדקנופף אינו תולה בכך את הפעילות בסוף השבוע אלא רואה זאת "ירושה" מהממשלה הקודמת. זו הסיבה לכך שפנה אל רגב בבקשה בעניין ולא הציג זאת כמחאה נגד נתניהו.
2 צפייה בגלריה
עבודות רכבת ישראל ביום שבת
עבודות רכבת ישראל ביום שבת
ביום ובלילה: עבודות רכבת ישראל בשבת האחרונה

שרת התחבורה לשעבר ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, קראה למחליפתה רגב לא להיענות לדרישה: "מחיר עצירת עבודות הרכבת בשבת - פגיעה אדירה בציבור הנוסעות והנוסעים ברכבות ובתחבורה הציבורית. כשרת התחבורה קיבלתי החלטה דווקא להגביר את העבודות בשבת. ככה סיימנו חלק גדול מפרויקט חשמול הרכבות מוקדם מהצפוי, והרכבות לצפון חוזרות. קוראת לרגב לא להיכנע לדרישות ההזויות של גולדקנופף".
שר האוצר לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב על המכתב: "שוב עסקנים חרדים מכתיבים לכל הציבור מה נכון ומה לא נכון. הפסקת עבודות הרכבת בשבת זהו צעד מטורלל שישפיע באופן ישיר על כלכלת ישראל ועל משפחות רבות במדינת ישראל שמתניידות בתחבורה ציבורית. מישהו בממשלה חייב להתפכח ולעצור את הטירוף הזה".
ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד הגיב: "לעצירת עבודות הרכבת בשבת יש משמעות אחת - עוד פקקים ועוד פקקים ועוד פקקים".
אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית, אמר כי "אסור לתת לנציגים של האדמו"ר מגור להרוס את התחבורה הציבורית של כולנו. הממשלה החדשה רק קמה וכבר אנחנו רואים שהמרכיבים הכי קיצוניים שלה יכתיבו את הקצב, בחסות רבנים קיצוניים הולכים לפגוע בתחבורה הציבורית של כולנו במהלך השבוע, ובסוף גם ישלחו לציבור הישראלי את החשבונית. מי שיזיז את עבודות התשתית לאמצע השבוע יהרוס את המשק הישראלי אבל כנראה זה פחות מעסיק אותו מאשר לרצות את הדמויות הכי קיצוניות שיש פה".