2 צפייה בגלריה
סרטי מקצוע בלשון נקבה
סרטי מקצוע בלשון נקבה
הסרטים החדשים לחיילות
(צילום: דובר צה''ל)
ענף משטר ומשמעת באגף כוח אדם של צה"ל פרסם היום (חמישי) הנחיה חדשה ולפיה סרטי הכתף לציון מקצועות בצה"ל יותאמו גם לנשים, וייתפרו עם כיתוב בלשון נקבה לחיילות.
לפני כחצי שנה פורסם ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" סיפורה של שלמור ביטון, המשרתת כצלמת ביחידת ההסרטה של חיל האוויר, שבזכות תושייתה הצליחה לחולל שינוי בצה"ל. ביטון מחתה על כך שעל הסרטים המולבשים על כותפותיה כתוב "צלם צבאי", ופנתה למפקדת שלה שהתייעצה עם יחידת יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר - שבסיום עבודת המטה בעניין החליטה על השינוי.
"חשבתי על זה שאם גבר היה צריך להסתובב עם תג של צלמת צבאית, זה היה מפריע לו, ולנו זה ברור שאנחנו יכולות להסתובב עם כותפות בלשון זכר", אמרה אז ביטון.
2 צפייה בגלריה
שלמור ביטון
שלמור ביטון
שלמור ביטון
היום זה קרה באופן רשמי, ובאכ"א פרסמו הנחיה מעודכנת של כללי ההופעה והלבוש, העוסקת בסרטי כתף לציון מקצועות בצה"ל. לפי ההנחיה, בצה"ל סוכם על ייצור סרטי כתף גם בלשון נקבה לפי המקצועות השונים שעד לאחרונה היו בלשון זכר בלבד - שייכנסו לשימוש כבר בשבוע הבא.
המקצועות אשר יופיעו על הכותפות לפי הפקודה הם כתב וכתבת צבאית, צלם וצלמת צבאית, פרמדיק ופרמדיקית, קצין וקצינת רפואה וקצין וקצינת משפטים.
רמ"ד שירות נשים ביחידת יוהל"ם, רס"ן צליל מישורי, אמרה: "אני שמחה מאוד שהפרויקט עליו עבדנו בשיתוף פעולה עם גורמי הלוגיסטיקה והמשמעת הצליח בסוף, ושהחל מעכשיו כל חיילת וחייל ילכו עם תגית התפקיד המתאימה בהתאם למגדר שלהם".