3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
יציג את המדיניות הישראלית - וייפגש עם מנהיגים בולטים. בנט
(צילום: AP)
נפתלי בנט ישתתף לראשונה בכהונתו בוועידת האו"ם לענייני האקלים שתיערך ביום ראשון הבא בגלזגו שבסקוטלנד, וייפגש עם מנהיגים וראשי מדינות שטרם שוחחו איתו. מלשכת רה"מ נמסר כי בשולי הוועידה, יקיים ראש הממשלה פגישות עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, נשיא צרפת עמנואל מקרון - ברקע המתיחות סביב פרשת NSO, יורש העצר של בחריין סלמאן בן חמד אל-חליפה, שזו תהיה הפגישה הראשונה בין השניים, וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי.
עוד צוין כי בנט ייפגש בשולי הוועידה עם ראש ממשלת אוסטרליה סקוטר מוריסון, ראש ממשלת איטליה מריו דראגי, מזכ"ל נאטו ינס סטולטנברג ונשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס. לפגישות תהיה גם חשיבות מדינית לקראת חידוש שיחות הגרעין של המעצמות מול איראן.
ביום שני יציג בנט את המדיניות הישראלית בעניין משבר האקלים וישא נאום. כמו כן, בלשכתו ציינו כי ישתתף בטקס הפתיחה של הוועידה שיארח ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג׳ונסון, ובאירוע קבלת הפנים שיארח יורש העצר הבריטי, הנסיך צ׳ארלס.
3 צפייה בגלריה
ג'ארד קושנר ועידה סדנה בחריין יורש העצר סלמאן בן-חמד אל-חליפה ו סטיב מנוצ'ין 25 ביוני
ג'ארד קושנר ועידה סדנה בחריין יורש העצר סלמאן בן-חמד אל-חליפה ו סטיב מנוצ'ין 25 ביוני
פגישה ראשונה עם בנט. יורש העצר של בחריין
(צילום: AP)
בשבוע שעבר הודיע הנשיא יצחק הרצוג על הקמת "פורום האקלים הישראלי" בהובלת חבר הכנסת לשעבר דב חנין, מראשוני העוסקים בתחום, שיוביל את הדיון על משבר האקלים ועל תפקידה של מדינת ישראל בהתמודדות עמו. בפורום יהיו נציגים מענפים שונים: ממשלה, כנסת, אקדמיה, שלטון מקומי והמגזר העסקי והתעשייתי, והוא יפעל בחסות הנשיא ויתכנס כמה פעמים בשנה.
לקראת יציאת המשלחת הישראלית בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט לוועידת האקלים של האו"ם שתיערך בגלזגו, סקוטלנד, בנובמבר, יארח נשיא המדינה בבית הנשיא כנס שמטרתו להעלות את המאבק בהתחממות הגלובלית לשיח הציבורי דרך המגזר הציבורי, העסקי והחברתי בישראל. בכנס ישתתפו השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת האנרגיה קארין אלהרר, חברי המשלחת הישראלית בגלזגו ומובילים חברתיים.