נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן סיפק הלילה (בין שני לשלישי) רגע מביך מול המצלמות, כשנתפס מסנן קללה לעבר כתב של רשת "פוקס ניוז" השמרנית: אחרי שהכתב, פיטר דוּסי, צעק לעברו שאלה על האינפלציה בארה"ב, שנמצאת כעת בשיעור הגבוה ביותר שלה זה כמעט 40 שנה, נראה ביידן מניד בראשו ונשמע מסנן "איזה בן זונה טיפש".

האירוע התרחש בשולי ישיבה שקיימה בבית הלבן המועצה לתחרות, האחראית על שינוי הרגולציה ואכיפת החוקים במטרה לעזור לצרכנים להתמודד עם המחירים הגבוהים. אחרי שביידן סיים לשאת דברים צעקו לעברו כתבים כמה שאלות, והכתב של "פוקס ניוז", הנוקטת קו ביקורתי למדי נגד ביידן, שאל אותו: "האם אתה חושב שהאינפלציה היא מכשול פוליטי לקראת בחירות אמצע הכהונה?". כוונתו של דוסי היא לבחירות לקונגרס, לתפקידי המושל במדינות שונות בארה"ב ולשלל תפקידים נוספים, שייערכו בנובמבר הקרוב, באמצע הכהונה של ביידן. לפי תחזיות רבות, בבחירות הללו תאבד המפלגה הדמוקרטית מכוחה על רקע האכזבה מביצועיה.
ביידן השיב על השאלה בציניות – "זה נכס גדול, יותר אינפלציה" – ואז הניד בראשו וסינן: "איזה בן זונה טיפש". הקללה נקלטה הן בצילומי הווידאו והן במיקרופון שהוצב מול הנשיא.
1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישיבה הבית הלבן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישיבה הבית הלבן
ביידן הלילה. ידוע בפליטות הפה שלו - "פצצות ג'ו"
(צילום: רויטרס)
זמן קצר אחר כך הופיע דוסי בשידור של "פוקס ניוז" ונשאל על-ידי חבריו לרשת על הקללה שפלט לעברו ביידן. הוא הגיב בשעשוע ואמר: "תראו, אף אחד לא עשה לו עדיין בדיקת-עובדות וקבע שמה שהוא אמר לא נכון". בהמשך סיפר כי ביידן התקשר אליו לאחר האירוע כדי לטהר את האווירה. לדברי דוסי, ביידן אמר לו: "זה לא אישי, חבר". הבית הלבן מצדו סירב להגיב רשמית על הדברים.
הנשיא ביידן החל לאחרונה להפגין נכונות הולכת וגוברת להתעמת עם כלי תקשורת שאותם הוא מחשיב לביקורתיים כלפיו – במיוחד "פוקס ניוז" ודוסי. במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר כבר השיב ביידן לדוסי בציניות: "אתה תמיד שואל אותי את השאלות הכי נחמדות". הכתב השיב אז "יש לי קלסר מלא בשאלות כאלה", וביידן ענה: "אני יודע שיש לך. אף אחת מהן לא הגיונית מאוד. קדימה, תשאל".
ביידן, נזכיר, נחשב לאורך כל הקריירה הפוליטית שלו כמי שמוּעד לפליטות פה, והפליטות הללו אף זכו בקרב אנשיו לכינוי "פצצות ג'ו". במהלך הבחירות לנשיאות ב-2008, שבהן ניצח ברק אובמה כשביידן הוא סגנו, אף ביקש אובמה לצמצם את הופעותיו של ביידן בתקשורת כדי למנוע ממנו לפגוע בקמפיין.