כ-250 רוקחים ורוקחות הפגינו היום (רביעי) מחוץ לבניין ההסתדרות בתל אביב, במחאה על תנאי השכר שלהם והיעדר הסכם שכר קיבוצי חדש מול משרדי האוצר והבריאות. "לא נעצור כאן", אמר יו"ר איגוד הרוקחים בהסתדרות שימי שמריהו הללי. "נשבש את שירות האונליין, תמחור התרופות והבקרה למתן התרופות נגד קורונה. זו רק ההתחלה עד להסדרת מקצוע הרוקחות. זה חשוב לנו כמו שזה חשוב לחברה הישראלית".
הפגנת הרוקחים והרוקחות התרחשה ברקע המחאה על תנאי השכר של הרוקחים והרוקחות. על פי איגוד הרוקחים בהסתדרות החדשה, השכר ההתחלתי לרוקח הוא 35 שקלים לשעת עבודה, והסכם קיבוצי חדש ומעודכן, ובו תנאי שכר משופרים, טרם נחתם. בנוסף, בחודשים האחרונים הוטלו על הרוקחים תחומי אחריות נוספים במקביל לעבודתם בקופות החולים, וזאת על רקע כניסת התרופות פקסלוביד ומולנופיראוויר לטיפול בחולי קורונה.
במהלך ההפגנה, קראו הרוקחים ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לצאת אליהם, אך הוא לא נענה. לטענתם, ההסתדרות לא דואגת מספיק לחידוש המשא ומתן על התנאים שלהם מול משרדי האוצר והבריאות.
2 צפייה בגלריה
הפגנת הרוקחים נגד ההסתדרות
הפגנת הרוקחים נגד ההסתדרות
הפגנת הרוקחים מול ההסתדרות. "חשוב לנו כמו שזה חשוב לחברה הישראלית"
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
הפגנת הרוקחים נגד ההסתדרות
הפגנת הרוקחים נגד ההסתדרות
"בקורונה ניצבנו בחזית. בלעדינו החיסונים לא היו מגיעים לציבור". הפגנת הרוקחים, היום
(צילום: מוטי קמחי)
בין המפגינים ניצב גם מוחמד אגברייה, רוקח בכפר קרע, שאמר כי הגיע להפגנה "כדי להילחם על המקצוע שלי, למען העתיד שלי ושל ילדיי. תנאי השכר שלנו לא השתנו כבר שלושה עשורים".
הוא סיפר על הירתמות הרוקחים בזמן המגפה: "בקורונה ניצבנו בחזית. הרוקחים הם אלו שהרימו את מערך החיסונים בקופות החולים, שבלעדינו לא היו מגיעים לציבור. מפילים עלינו ועוד ועוד מטלות ללא תגמול והכרה".
וואיל מחאג'נה, רוקח מאום אל פחם, אמר כי הם "דורשים שהמשא ומתן שנעצר ללא סיבה יתחדש. המטרה היא לשנות את מבנה השכר ולהסדיר את כל עניין המטלות החדשות שהוטלו עלינו. המון רוקחים רוצים לעזוב את המקצוע".