אם אתמול עוד היו מטיילים שעיכבו את צאתם לאתרי הבילוי בגליל וברמת הגולן בעקבות הירי מלבנון, היום (שבת) הייתה התנועה בגולן עמוסה כמו בכל שבת קייצית אחרת. את בתי הקפה, אתרי התיירות ואטרקציות המים גדשו המבלים - וגם התושבים שידרו עסקים כרגיל יממה אחרי שחיזבאללה שיגר 19 רקטות לישראל.
3 צפייה בגלריה
מטיילים בזמן האזעקות
מטיילים בזמן האזעקות
הראפטינג בירדן המשיך כהרגלו
(צילום: אפי שריר)
בחצר ביתו שבנווה אטי"ב סיפר מנחם ברוך, חקלאי ותיירן שעומד בראש מועצת המנהלים של אתר החרמון, כי בעת הנפילות והאזעקה אתמול היה עסוק עם רעייתו בחיפושים אחרי הכלב של בנו, שברח. "זו סיטואציה חריגה לשנים האחרונות, התרגלנו לשקט", סיפר ל-ynet. "למעט אירועים חריגים פה ושם, יש פה שקט ושלווה מההיבט הביטחוני, ושני האירועים של השבוע האחרון היו חריגים, הסמיכות שלהם בעיקר. התרגלו שיש אירוע פעם בכמה זמן - אבל שני אירועים תוך שלושה-ארבעה ימים זה היה די צפוף", הוא הודה. "אנחנו נהנים משנים של שקט יחסי ומפריחה בתיירות למרות מגבלות הקורונה, ומקווים שהשקט יחזור במהרה", הוסיף ברוך.

המטח - והחזרה לשגרה

"מבחינת התושבים הייתה פה אתמול מסיבת הבריכה שאנחנו עורכים מדי שנה - והייתה נוכחות מלאה", אמר ברוך. "אף אחד לא הביע שום חשש, אבל אין לי מושג איך זה משפיע על אנשים שבאים מרחוק ושומעים על האירועים האלה, נכון לעכשיו, ככל שאני יודע, אין ביטולים ואנשים ממשיכים להזמין חדרים".
אתר התצפית על קונייטרה, סמוך לקיבוץ עין זיוון, היה עמוס במטיילים, בדוכן מכירות של פירות, דבש, שמן זית ושאר תוצרת פירות הרמה, שמוכר דרוזי מבוגר מהיישוב בוקעתא. מי שעוד ממתין שם בכל שבת למטיילים, הוא עודד עמבר, מדריך טיולים מעין זיוון שמסביר בהתנדבות על האזור למטיילים. "מה שמרתיע מטיילים מלבוא זה לא המצב הביטחוני. אם בכלל יש קיטון במספרים - זה בגלל הקורונה. בשנים רגילות, בשבת כזו היה מלא פה באוטובוסים של תיירים. כרגע רואים רק מבקרים ישראלים".
3 צפייה בגלריה
 מטיילים בצפון הארץ יום לאחר ירי הרקטות מגבול לבנון
 מטיילים בצפון הארץ יום לאחר ירי הרקטות מגבול לבנון
קונים מתוצרת הגולן אצל תושב בוקעתא
(צילום: אסף מגל)
עמבר ציין כי הוא לא שמע על חשש מ"טפטופי" רקטות, לא מאנשי הצבא המשרתים באזור ולא מהתושבים. "זה הגבול השקט ביותר מאז הסכמי הפרדת הכוחות אחרי מלחמת יום הכיפורים, וגם כשהיו נפילות בתקופת מלחמת האזרחים בסוריה - הצבא ידע להגיד בדיוק רב מתי מדובר בזליגות ומתי בירי מכוון", הדגיש עמבר. "במקרים הבודדים שהיה מדובר בירי מכוון, חיל האוויר הגיב במהירות ובדיוק רב", אמר.
הדר וייסברג בוניאל הגיעה עם חברים ובני משפחה מהרצליה במסגרת קבוצת מטיילים גדולה, ומתארחת באחד הצימרים בקיבוץ. אתמול, בזמן המטח הכבד מלבנון, בילו המטיילים בחצבני. "שמענו את הירי, אבל לא הרבה מעבר לזה. זה 'עבר לנו מעל הראש' תרתי משמע. שאלו מה זה, הייתה התעניינות אבל זה הכול. לא הפסקנו את הטיול ולא פחדנו. גם בצימר יש מקלט, אז אין הרבה ממה לחשוש. אולי אנחנו פשוט רוויים באירועים מהסוג הזה".
3 צפייה בגלריה
 מטיילים בצפון הארץ יום לאחר ירי הרקטות מגבול לבנון
 מטיילים בצפון הארץ יום לאחר ירי הרקטות מגבול לבנון
מאחורי המטיילים: כוח צה"ל בתצפית של עין זיוון
(צילום: אסף מגל)
התורים שמשתרכים מחוץ לבית הקפה והמאפייה "מטרלה" בעין זיוון כבר נרגעו בצהריים, אך המקום היה מלא בסועדים שחגגו, בין היתר, את ניצחונה של לינוי אשרם. עדי פרץ, בעל המקום והאופה הראשי, היה רגוע. "אין פה חריגים. זו הכמות הרגילה של אורחים שנמצאים פה בכל שבת. אנחנו חיים את החיים שלנו, הכול ממש רגיל ואנחנו סומכים על מי שצריך לשמור עלינו והכול בסדר", אמר. "לא שמענו על חששות של האורחים. אף אחד לא דיבר איתנו על כלום, לא שאל שאלות. אני מניח שאם היו כאלה שפחדו הם נשארו בחדרים או בבתים. היה פה יום שבת רגיל, עם המון אנשים שמחים".