3 צפייה בגלריה
מטוס הסיוע לאוקראינה
מטוס הסיוע לאוקראינה
2,000 קסדות ו-500 אפודים. מטוס הסיוע שיצא לאוקראינה
(צילום: יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי, משרד הביטחון)
ישראל תטיס פצועים אוקראינים שנפצעו במלחמה עם רוסיה לטיפול רפואי בישראל. כך הודיע היום (רביעי) שר הבריאות ניצן הורוביץ. גורם מדיני אמר כי אם יהיו בין הפצועים חיילים אוקראינים - ישראל תטפל גם בהם.
שר הבריאות של אוקראינה ויקטור ליאשקו קיים שיחת זום עם עמיתו הישראלי הורוביץ. בשיחה השתתפו גם שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק ושגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי שנמצא כעת בקייב.
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
לוחם פרו-רוסי ב מריופול במקביל לפינוי הלוחמים האוקראינים ממפעל אזובסטל אוקראינה מלחמה רוסיה
לוחם פרו-רוסי ב מריופול במקביל לפינוי הלוחמים האוקראינים ממפעל אזובסטל אוקראינה מלחמה רוסיה
לוחם פרו-רוסי במריופול במקביל לפינוי הלוחמים האוקראינים ממפעל אזובסטל
(צילום: רויטרס)
ליאשקו שב והעלה את בקשתו מהורוביץ שישראל תטפל בחיילים אוקראינים שנפצעו במלחמה. הורוביץ לא שלל ואמר שהנושא ייבחן. כמו כן דנו השניים במתן טיפול רפואי לילדים אוקראינים חולי סרטן. השר האוקראיני ביקש מהצד הישראלי סיוע בתרופות שאזלו ונדרשות בדחיפות באוקראינה. גורם מדיני אמר שישראל מוכנה לקבל פצועים אוקראינים ואם יהיו ביניהם חיילים פצועים היא לא תסרב. "אנחנו לא בוררים במי לטפל ובמי לא – נקבל פצועים מאוקראינה", הבהיר.
שר הבריאות אמר לאחר השיחה: "‏נקצה מיליוני שקלים נוספים לתרופות שיועברו ישירות לאוקראינה, ונדאג להטיס פצועים מאוקראינה לטיפול בישראל - על חשבוננו. הבהרתי שוב: ישראל מגנה את הפלישה הרוסית האכזרית ועומדת לצד אוקראינה. זו עמדתנו החד משמעית, ואנחנו מגבים אותה במעשים".
משרד הביטחון הוציא הבוקר משלוח של 2,000 קסדות ו-500 אפודים, שיועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים במדינה. את הציוד רכש מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר). הוא יועבר באמצעות יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי. במשרד הביטחון בוחנים את הרחבת הסיוע הצבאי לאוקראינה, אך מדובר בציוד הגנתי ולא התקפי.
ההחלטה לסייע לאוקראינה בקסדות ובאפודים התקבלה לפני כחודש. שר הביטחון בני גנץ שוחח עם שר ההגנה האוקראיני אולכסיי רזניקוב ועדכן אותו כי לאור פניית משרד ההגנה האוקראיני, הוא אישר רכש של ציוד מגן של קסדות ואפודים, שיועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים. זאת כחלק מהמאמצים ההומניטריים הנרחבים שעושה ישראל - ובהם הקמת בית חולים שדה, קליטת עולים ופליטים, אספקת מזון וסיוע הומניטרי ורפואי ועוד.