4 צפייה בגלריה
מטוס הסיוע לאוקראינה
מטוס הסיוע לאוקראינה
2,000 קסדות ו-500 אפודים. מטוס הסיוע שיצא לאוקראינה
(צילום: יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי, משרד הביטחון)
לראשונה מאז פרוץ המלחמה עם רוסיה, משרד הביטחון הטיס הבוקר (רביעי) לאוקראינה משלוח של 2,000 קסדות ו-500 אפודים, שיועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים במדינה. את הציוד רכש מנהל הרכש במשרד הביטחון, והוא יועבר באמצעות יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי.
ההחלטה לסייע לאוקראינה בקסדות ובאפודים התקבלה לפני כחודש. שר הביטחון בני גנץ שוחח עם שר ההגנה האוקראיני אלכסיי רזניקוב ועדכן אותו כי לאור פניית משרד ההגנה האוקראיני, הוא אישר רכש של ציוד מגן של קסדות ואפודים, שיועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים. זאת כחלק מהמאמצים ההומניטריים הנרחבים שעושה ישראל - ובהם הקמת בית חולים שדה, קליטת עולים ופליטים, אספקת מזון וסיוע הומניטרי ורפואי ועוד.
4 צפייה בגלריה
גנץ בנאום באירוע הוקרה לנכי צה"ל
גנץ בנאום באירוע הוקרה לנכי צה"ל
הודיע על הסיוע בחודש שעבר. גנץ
(צילום: מוטי קמחי)
מלשכת גנץ נמסר אז כי השניים שוחחו על מאמצי העולם ועל מאמציה של ישראל בהובלת ראש הממשלה להביא לסיום המלחמה. שר הביטחון ביקש להדגיש את עמידתה של ישראל לצד אזרחי אוקראינה והצורך להמשיך לסייע למדינה, ולפעול לסיום המלחמה.
שישה ימים לאחר השיחה בין גנץ לרזניקוב, ישראל השתתפה באופן פומבי במפגש מיוחד שהתקיים בגרמניה לדיון על הדרכים לחימושה של אוקראינה. בדיון, שאותו אירחה ארה"ב בבסיס חיל האוויר רמשטיין, לקחו חלק יותר מ-40 מדינות, בהן כל חברות נאט"ו. את ישראל ייצג סביב השולחן ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, תת-אלוף (במיל') דרור שלום.
4 צפייה בגלריה
דיון על חימוש אוקראינה במלחמה מול רוסיה
דיון על חימוש אוקראינה במלחמה מול רוסיה
הוועידה לחימוש אוקראינה שבה השתתפה בישראל, בחודש שעבר בגרמניה
4 צפייה בגלריה
יבגן קורנייצ'וק
יבגן קורנייצ'וק
שגריר אוקראינה בישראל עם הקסדה שהציג במסיבת העיתונאים, לפני כחודשיים
(צילום: מוטי קמחי)
לפני כחודשיים הודה שגריר אוקראינה בישראל לראש הממשלה נפתלי בנט על מאמצי הסיוע, והפציר בישראל לספק אמצעי הגנה לקייב. במסיבת עיתונאים שערך בתל אביב, השגריר יבגן קורנייצ'וק חבש קסדה ואמר שאם קסדות שכאלה היו ברשות האוקראינים שנשארו במדינה בזמן המלחמה, אז הם היו מוגנים יותר.
"אני לא יודע למה אנשים מפחדים לספק אמצעי הגנה לאוקראינים? זה נשק או משהו? זה דבר פשוט שהם יכולים לעשות", אמר השגריר. "אני מקווה שהממשלה תוכל לפחות לתת לנו דברים כאלה, שיעזרו להציל חיי אוקראינים".