2 צפייה בגלריה
אקוניס בפגישתו עם פנג׳וטיס פיקרומנוס, סגן ראש ממשלת יוון
אקוניס בפגישתו עם פנג׳וטיס פיקרומנוס, סגן ראש ממשלת יוון
"הציבור מבין שיש צורך ברפורמה שתחזיר את הפרדת הרשויות" אקוניס וסגן ראש ממשלת יוון
שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס מהליכוד, יצעד היום (ראשון) בראש "מצעד החיים" בסלוניקי שביוון, לציון 80 שנים לשילוח יהודי העיר להשמדתם באושוויץ על-ידי הנאצים. באירוע צפויים להשתתף נשיאת יוון קתרינה סקלארופולו וראשי הקהילה היהודית בעיר.
לקראת האירוע, קיים אקוניס ביום שישי האחרון סדרת פגישות עם ראשי הקהילה היהודית במדינה ועם קבוצת הידידות ישראל-יוון, שהביעו בפניו את דאגתם מפני המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה בישראל. "אין שום סכנה לדמוקרטיה הישראלית", אמר אקוניס, והוסיף כי "היא יציבה הרבה יותר מדמוקרטיות רבות בעולם".
2 צפייה בגלריה
אקוניס בפגישתו עם קוסטס פרוגריניס , סגן שר החוץ של יוון
אקוניס בפגישתו עם קוסטס פרוגריניס , סגן שר החוץ של יוון
אקוניס וסגן שר החוץ של יוון
השר הוסיף כי "ציבור ענק בישראל מבין שיש צורך ברפורמה יסודית שתחזיר לישראל את עקרון הפרדת הרשויות, שלצערי הטשטש מאוד בעקבות מדיניותו של אהרון ברק והאקטיביזם השיפוטי שהוא הוביל - ללא שום סמכות".
אקוניס קיים בנוסף פגישות עם ראשי הממשל באתונה, ובהם סגן שר החוץ של יוון, שר המסחר וסגנו, הממונה על החדשנות, וסגן ראש ממשלת יוון, שעימו דן על הקמת מוזיאון לזכר השואה בסלוניקי. ראשי הממשל הביעו בפניו את רצונם להעמיק את שיתוף הפעולה עם ישראל בתחומי החדשנות, המדע והאנרגיה.
בתקשורת היוונית נשאל אקוניס בעיקר על ההשפעה של הפשרת היחסים של ישראל עם טורקיה על הקשר עם יוון. הוא השיב כי שום דבר לא עתיד להשתנות ביחסים בין ישראל ליוון. לדבריו, היחסים רק ילכו ויתחזקו.