עשרות חברים ותושבי מודיעין הגיעו הערב לתמוך ולחזק את משפחת מרציאנו, לאחר שפורסם כי בתם נועה נרצחה במלחמה ומוחזקת בידי חמאס. מחוץ לבית המשפחה הוקם אוהל גדול, שבתוכו נמצאת המשפחה, ומסביב נמצאים החברים עם דגלי ישראל.

בין אלו שהגיעו הערב גם רועי יום טוב, חבר טוב של נועה. "היא פשוט בן אדם בלי שום קלישאות, הבן אדם הכי טוב שהכרתי בחיים שלי. מחפשת שיהיה לאנשים רק טוב, מחפשת לתרום איפה שהיא רק יכולה".
"שבוע לפני שהכל קרה היינו החברים בווילה ודיברנו שעות בלילה אני והיא. היינו עייפים אז אמרנו שנלך לישון, והיה לי קר. היא שאלה אם קר לי ואמרתי לא, כי לא רציתי להקים אותה. אני עוצם עיניים ופתאום אחרי איזו דקה משהו חם מכסה אותי, ואני רואה אותה נשכבת לידי עוצמת עיניים. אפילו לא מבקשת את התודה המינימלית".
בבוקר של השבת שבה פרצה המלחמה נועה שוחחה בטלפון עם רועי, שהיה באותו זמן ביו"ש. "היא התחילה להילחץ, היא אמרה לי שהם נכנסים. הייתי די בהלם ואז התכתבנו קצת". ב-7:33 נועה שלחה לו סרטון מהבסיס ולאחר מכן כתבה לו: "יש צרחות בערבית רועי. רועי אני אוהבת אתכם המון. אולי אני מגזימה. אני לא יכולה לדבר בטלפון. יש מצב שהם פה".
2 צפייה בגלריה
השיחה האחרונה של נועה מרציאנו עם חבר טוב שלה, רועי יום טוב
השיחה האחרונה של נועה מרציאנו עם חבר טוב שלה, רועי יום טוב
ההתכתבות האחרונה של נועה עם רועי
נועה אהבה מאוד להיות תצפיתנית, ושאפה להגיע לתפקידי פיקוד. "מהשנייה שהיא התגייסה הייתה מאוד צהובה. מהשנייה הראשונה היא אמרה שרוצה להיות קצינה, וידענו את זה. היא אמרה לי 'אני רוצה להגיע הכי גבוה שאני יכולה, אני רוצה להיות רס"ן, להיות מפקדת של הכשרות'. היא הרגישה שהיא עושה משהו נכון. היא הייתה מעבר לדור של היום, תמיד ראתה מעבר, תמיד ידעה מה היא עושה ולמה היא עושה, אף פעם לא היה לה ספק".
2 צפייה בגלריה
רב"ט נועה מרציאנו ז"ל
רב"ט נועה מרציאנו ז"ל
רב"ט נועה מרציאנו ז"ל. "תמיד ידעה מה היא עושה ולמה היא עושה"
(צילום: דובר צה"ל)
"יש לה את החיוך הכי יפה בעולם. באמת, נועה, אין דבר אחד רע להגיד עליה", הוסיף רועי. "והיא יפה, היא חכמה, היא הכל. אבל החיוך שלה ממיס את הלב, אין ספק שאת החיוך שלה צריך לזכור".
רונה, שהדריכה יחד איתה בקורס של המש"צים, הגיעה גם היא לתמוך במשפחה. "נועה הייתה חברה ממש טובה, אין תמונה שלא רואים אותה מחייכת. אנחנו רוצים שכולם ידעו, שכולם יכירו את נועה ושכולם יאהבו אותה כמו שאהבנו אותה".