4 צפייה בגלריה
כרוז של גדודי אל אקצא נגד יוסי דגן
כרוז של גדודי אל אקצא נגד יוסי דגן
כרוז האיום על יוסי דגן
יום לאחר שראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תועד שולף אקדח בזמן ירי לעבר לוחמים מגדוד 202 של הצנחנים באזור שכם, הזרוע הצבאית של הפת"ח, גדודי חללי אל אקצא, הוציאה כרוז רשמי הקורא להתנקש בחייו של דגן. בעקבות הכרוז, המשטרה הגדירה היום (שני) את דגן כמאוים בדרגה הגבוהה ביותר, והחליטה כי הוא וביתו יאובטחו 24 שעות ביממה.
על הכרוז מופיעה תמונות של דגן מאתמול כשהוא מחזיק את נשקו, ועליהן ציור של כוונת ירי על ראשו. "אנחנו מחכים לך", נכתב על הכרוז בעברית ובערבית. כמו כן, הוא כולל התייחסות לריאן סולימאן בן ה-7, שהתמוטט ומת בשבוע שעבר לאחר שחיילים הגיעו לביתו בכפר תקוע בחיפוש אחר ילדים שיידו אבנים. על הכרוז נכתב בערבית: "תטעמו קצת מהפחד של הילד ריאן, אנחנו ננקום".
4 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הפיגוע סמוך לכפא ביתא בשומרון
זירת ניסיון הפיגוע סמוך לכפא ביתא בשומרון
לוחמים בזירת הירי בצומת ביתות, הערב
(צילום: TPS )
בתוך כך, הערב התבצע ירי נוסף בשומרון לעבר כוח צה"ל שעמד במחסום חווארה בכניסה לשכם. לא היו נפגעים לכוחותינו. נבדק חשד כי הירי בוצע מרכב חולף שנסע סמוך לכוח. מצה"ל נמסר כי "התקבל דיווח על ניסיון פיגוע ירי לעבר כוח צה"ל לפני זמן קצר סמוך לכפר ביתא שבשומרון. הכוח השיב באש לעבר מקור הירי, וכוחות נוספים סורקים אחר חשודים".
ברקע הירי, גדודי חללי אל אקצא הודיעו על "פעילות גרילה" בכל המחסומים של שכם. לדברי הארגון, מדובר בתגובה להפרות הסדר של המתנחלים בכפר חווארה הסמוך לשכם, שכוללות הורדת דגלי פלסטין. מזכ"ל אש"ף בשכם מוחמד חמדאן אף אמר כי "זמן השתוללות המתנחלים חלף".
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
"אסור לחכות לאסון הבא". דגן בזירת הירי, אתמול
(צילום: עידו זאבי)
הירי שבו נכח דגן התרחש אתמול אחר הצהריים, אז פתחו מחבלים באש לעבר הלוחמים שאבטחו סמוך להתנחלות איתמר הפגנה נגד המצב הביטחוני בשומרון. אחד הלוחמים נפצע באורח קל מירי ברגלו, ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא בהכרה. חבריו של הלוחם השיבו אש למקור הירי, ככל הנראה מתוך שכם, ובהמשך כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר המחבלים.
גורמים ביטחוניים אמרו אתמול כי במקביל להפגנה, שנערכה סמוך לאחת הכניסות הדרומיות של שכם, מספר מתנחלים התקרבו לשטח העיר והחלו ליידות אבנים לעבר פלסטינים. כוח צבאי נכנס המתנחלים כדי להרחיק אותם מהמקום. לאחר מכן, החל הירי לעבר ההפגנה, שכאמור הייתה ידועה מראש לצה"ל ואובטחה על ידו. המוחים, נציין, אמרו לפני ההפגנה כי "יסגרו את שכם".
4 צפייה בגלריה
מההפגנה, דקות לפני הפיגוע
מההפגנה, דקות לפני הפיגוע
"דורשים 'חומת מגן 2'". תיעוד מההפגנה, דקות לפני הירי
(צילום: יהונתן קלרמן tps)
בתיעוד מהזירה ניתן לראות את דגן שולף אקדח בזמן הירי, ומסתתר יחד עם ילדים ואזרחים מאחורי כלי רכב. בהפגנה שהתקיימה קודם לכן בהשתתפות דגן, דרשו המוחים מצה"ל לצאת למבצע "חומת מגן 2", כדי "לאסוף את הנשקים ולהחזיר את המחסומים".
דגן אמר בתגובה לאיומים נגדו כי הוא "לא סופר אותם, נמשיך לבנות את השומרון ואת ישראל עוד יותר". הוא הוסיף כי "אני לא הסיפור כאן. אנחנו נמצאים תחת גל טרור קשה. אירוע רודף אירוע, נס רודף נס, אבל אסור לסמוך לנו על הנס. אסור לחכות לאסון הבא, חייבים לצאת להתקפה".