אתר החדשות "איראן אינטרנשיונל", שמשדר מלונדון וזוכה למימון סעודי, דיווח הלילה (בין שני לשלישי) כי הקצין הזוטר עלי כמאני והמדען מוחמד עבדוס, שאיראן הודיעה שלשום שמתו ב"משימות", היו מעורבים בפיתוח נשק עבור חיזבאללה. כך על פי גורם המעורה בפרטים, שהוסיף כי השניים לא מתו כתוצאה מתאונת דרכים או תאונת עבודה. עם זאת, הוא לא ציין מה הייתה סיבת המוות של השניים.
שלשום דיווחו כלי תקשורת איראניים על מותו של עלי כמאני, קצין זוטר בזרוע האווירית של משמרות המהפכה, "במהלך משימה". באיראן טענו כי כמאני נהרג בתאונת דרכים בחומיין שבמערב המדינה בעת מילוי תפקידו, אך לא פורט מה עשה שם. זמן קצר לאחר מכן דיווחו באיראן כי המדען מוחמד עבדוס, שעבד בחברת פיתוח לוויינים, טילים בליסטיים וכטב"מים, מת גם הוא במהלך "משימה", כדברי האיראנים.
2 צפייה בגלריה
מעורבים בפיתוח הנשק של חיזבאללה - ולא מתו בתאונות. כמאני ועבדוס
מעורבים בפיתוח הנשק של חיזבאללה - ולא מתו בתאונות. כמאני ועבדוס
מעורבים בפיתוח הנשק של חיזבאללה - ולא מתו בתאונות. כמאני ועבדוס
השניים, נציין, גם לפי הדיווח הלילה מתו במסגרת שני מקרים נפרדים, אך הגורם ששוחח עם "איראן אינטרנשיונל" לא פירט כיצד. הגורם הדגיש את תפקידם המשמעותי בפיתוח אמצעי לחימה עבור ארגון הטרור חיזבאללה, המהווה כידוע איום על ישראל עם ארסנל גדול של טילים שמספקת איראן. משרד ההגנה של איראן הביע צער על מותם "בעת מילוי תפקידם", וכינה אותם "שהידים" - ללא כל הסבר.
מותם של הקצין והמדען היה האחרון בסדרת אירועים שבהם מתו בפתאומיות מדענים וקצינים איראנים. אמש נחשף ב"ניו יורק טיימס", כשבועיים לאחר מותם של שני מדענים אחרים באיראן - מקרי מוות מסתוריים שעוררו חרושת שמועות בנוגע לנסיבות הלא ברורות שעמדו מאחוריהם - כי ברפובליקה האיסלאמית חושדים כי ישראל היא זו שהרעילה אותם. מדובר במדען התעופה איוב אנטזארי ובמדען נוסף שלפי הדיווח שמו קמרן ארמולאי, אם כי בדיווחים קודמים צוין כי שם משפחתו הינו מלאפור.
2 צפייה בגלריה
טהרן חושדת שישראל הרעילה אותם. אנטזארי וארמולאי
טהרן חושדת שישראל הרעילה אותם. אנטזארי וארמולאי
טהרן חושדת שישראל הרעילה אותם. אנטזארי וארמולאי

לפי הדיווח שעליו חתום גם כתב "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן - ואשר מבוסס על גורם איראני ועל שני גורמים נוספים בעלי קשרים לממשלה בטהרן ששמרו על עילום שם - החשד באיראן הוא שישראל הרעילה מזון שאכלו שני המדענים. בעיתון הדגישו את העובדה ששני המדענים היו צעירים יחסית, וששניהם חלו בפתאומיות בסוף מאי אף שהיו באזורים מרוחקים באיראן - ומתו בהפרש של ימים אחדים: אנטזארי בן ה-35 מת ב-31 במאי, בעוד ארמולאי בן ה-31 מת ב-2 ביוני. לגבי אנטזארי, יש להדגיש, כבר דווח בעבר כי הוא הורעל בארוחת ערב שאליה הוזמן, אולם לגבי המדען השני ארמולאי נסיבות מותו לא דווחו עד כה.
ב"ניו יורק טיימס" ציינו כי אם החשד האיראני שמותם של אנטזארי וארמולאי אכן נכון, מדובר בהחרפה של מה שכינו בעיתון "מלחמת הצללים" שמתנהלת בין ישראל לאיראן. בעיתון הזכירו את הכרזתו בשבוע שעבר של ראש הממשלה נפתלי בנט, ולפיה ישראל שינתה "אסטרטגיה" מול איראן: "מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון של הטרור ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים. ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע - תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".

מותם של המדענים הללו מגיע כשברקע שורות חיסולים או פעולות חבלה בתוכניות הגרעין ותוכניות צבא אחרות שמיוחסות לישראל בשטחה של איראן בשנים האחרונות. זמן לא רב לפני שהשניים מתו, בחודש שעבר חוסל חסן סיאד חודאי, על ידי חמושים שירו בו ליד ביתו בטהרן, בהתנקשות שאיראן ייחסה לישראל והבטיחה נקמה עליה. ב"ניו יורק טיימס" דווח לאחר מכן כי ישראל עדכנה את ארה"ב כי היא זו שעומדת מאחורי החיסול של חודאי, קצין בדרגת קולונל ביחידה 840 בכוח קודס של משמרות המהפכה, שנטען כי הוביל שורה של ניסיונות לפגוע או לחטוף ישראלים בעולם.
בהמשך דווח על מותו של עלי איסמעיל זאדה, בכיר ביחידה 840 של כוח קודס. ב"איראן אינטרנשיונל", אתר המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דווח כי הוא נפל מגג ביתו באזור כראג' שבצפון איראן ומת. לפי הדיווח, בכירי משמרות המהפכה הודיעו למשפחתו שהוא התאבד, והותיר אחריו מכתב. האתר ציטט מקורות שטענו כי משמרות המהפכה אחראים למותו של הבכיר, והחליטו לחסל אותו בעקבות חשד שהדליף מידע שהוביל לחיסול של חסן סיאד חודאי. באיראן הכחישו את הטענות.