3 צפייה בגלריה
מימין: איוב אנטזארי, משמאל: קמרן מלאפור
מימין: איוב אנטזארי, משמאל: קמרן מלאפור
מימין: איוב אנטזארי, משמאל: קמרן מלאפור
כמה כלי תקשורת קטנים באיראן דיווחו הלילה והבוקר (יום שבת) כי איוב אנטזארי, מדען תעופה בכיר שהיה אחראי על כמה פרויקטים גדולים במכון המחקר והפיתוח "AIO" בעיר יזד שבמרכז איראן, מת בנסיבות שאינן ברורות. בחלק מהדיווחים נטען כי הסיבה למותו הייתה "הרעלת מזון". במקומות נוספים דווח על מותו של קמרן מלאפור, מדען גרעיני איראני שעבד במתקן בנתנז, שבו אירעו כמה פיצוצים בעבר שיוחסו לישראל.
על אף שלא דווח עד כה כי מדובר בחיסול, ולא פורסמו ידיעות אודות מותם באתרים רשמיים, עיתוי המקרים עורר עניין מתוקף תפקידם של השניים, הפרויקטים שבהם עסקו והדיווחים האחרונים על התנקשויות באיראן. בין היתר, לפי כמה דיווחים - שכאמור לא פורסמו באתרים רשמיים באיראן - אנטזארי עסק בפיתוח כטב"מים וטילים.
3 צפייה בגלריה
איוב אנטזארי שמת מוות פתאומי באיראן
איוב אנטזארי שמת מוות פתאומי באיראן
תמונתו של אנטזארי שפורסמה באיראן
3 צפייה בגלריה
איוב אנטזארי שמת מוות פתאומי באיראן
איוב אנטזארי שמת מוות פתאומי באיראן
מתוך google scholar
שלשום דיווח אתר האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל" כי ב-30 במאי עלי איסמעיל זאדה, מפקד בכיר ביחידה 840 של כוח קודס של משמרות המהפכה, נפל מגג ביתו באזור כראג' שבצפון איראן ומת. לפי הדיווח, בכירי משמרות המהפכה הודיעו למשפחתו שהוא התאבד, והותיר אחריו מכתב. האתר ציטט מקורות שטענו כי משמרות המהפכה אחראים למותו של הבכיר, והחליטו לחסל אותו בעקבות חשד שהדליף מידע שהוביל לחיסול של חסן סיאד חודאי. באיראן הכחישו את הטענות.
לפי הדיווח ב"איראן אינטרנשיונל", רשת במימון סעודית שמשדרת בפרסית ומקום מושבה בלונדון, איסמעיל זאדה היה קרוב לחודאי. לאחר שנפל מהגג בעיר ג'אן נאמה, הוא נלקח לבית חולים ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. לאחר מכן הודיעו אנשי משמרות המהפכה למשפחתו שהוא התאבד, וטענו כי במכתב שהותיר אחריו הוא כתב כי שם קץ לחייו "בעקבות בעיות פסיכולוגיות שנבעו מהפרידה מאשתו".
זמן קצר אחרי חיסול חודאי, נהרג מהנדס בשם גאד בייגי במתקן הביטחוני פרצ'ין שבאזור טהרן. ב"ניו יורק טיימס" דיווחו כי בייגי נהרג במתקפת כטב"מים על המתקן. מקורות איראנים ששוחחו עם ה"ניו יורק טיימס" אמרו אז כי בתקיפה השתתפו מל"טים מתאבדים מדגם קוואד-קופטר. המל"טים, כך לפי הכתבה, שעליה היה חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, התפוצצו על מבנה של משרד ההגנה האיראני, שבו נערכים מחקרים לפיתוח רחפנים וכלי טיס בלתי-מאוישים.