4 צפייה בגלריה
כלא עופר
כלא עופר
כלא עופר. שם ירוכזו כל האסירים שישוחררו במסגרת העסקה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כחלק מהפעימה הראשונה של העסקה לשחרור החטופים מרצועת עזה, שאמורה לצאת לפועל מחר (שישי) ב-16:00, ישוחררו גם 39 אסירות ביטחוניות ואסירים ביטחוניים קטינים מבתי הכלא הישראלי. בינתיים, בשירות בתי הסוהר (שב"ס) ממתינים לרשימת האסירים שאמורים להשתחרר מחר, ונערכים שלא לאפשר גילויי שמחה בתוך האגפים הביטחוניים בבתי הכלא, ולמנוע את תמונות הניצחון של האסירים שישוחררו.
האסירות הביטחוניות כלואות באגף הביטחוני בכלא דמון שבכרמל, והקטינים כלואים בכלא מגידו הסמוך לעפולה ובכלא עופר הסמוך לירושלים. עם קבלת רשימת המשוחררים, הסוהרים יוציאו את האסירים מהתאים ויתחיל הליך השחרור. ההליך עצמו כולל זיהוי וודאי של האסיר הביטחוני, קבלת הציוד שהפקיד עם כניסתו לכלא, וקבלת הכסף שהפקיד לטובת רכישות בקנטינה.
ההודעה הקטארית: 13 חטופים ישוחררו בפעימה הראשונה
(צילום: רויטרס)

בשלב זה, האחריות על האסירים המתגוררים ביהודה ושומרון תועבר למג"ב איו"ש, שיוביל אותם באוטובוסים לנקודת השחרור שלהם למחסום ביתוניא - שנמצא במרחק של 15-10 דקות מכלא עופר. הכוח הגדול שיאבטח את השיירה יכלול שימוש ברחפנים שיסרקו מהאוויר את ציר הנסיעה כדי למנוע כל תרחיש שעלול לפגוע בשחרור האסירים.
בנוגע לאסירים המתגוררים במזרח ירושלים, ייתכן שהם יוסעו ישירות לשם מכלא עופר. לחילופין, ייתכן שהם ירוכזו בבית המעצר במגרש הרוסים שבירושלים, ומשם יוסעו למזרח העיר.
4 צפייה בגלריה
ביג ילדים
ביג ילדים
"אנחנו מוכנים מבצעית ומנטלית להוציא לדרך את מבצע החזרת החטופים לביתם". הילדים שנחטפו לעזה
גונדר-משנה ליאור לוי, קצין אג"ם של מחוז מרכז של השב"ס, שתחת אחריותו נמצא כלא עופר, הבהיר כי "הסוהרים והסוהרות ערוכים ויודעים לבצע את המשימה החשובה". גונדר-משנה קובי אושרי, קצין אג"מ של מחוז צפון של שב"ס הצטרף לדבריו, ואמר כי "אנחנו מוכנים מבצעית ומנטלית להוציא לדרך את מבצע החזרת החטופים לביתם".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים הבוקר הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ועם נציבת שב"ס קטי פרי, ובסיומה הנחה את פרי למנוע לחלוטין כל ניסיון לחגיגות של המחבלים בבתי הכלא. בנוסף, הנחה בן גביר את שבתאי "להציב נוכחות משטרתית מוגברת במוקדים אליהם צפויים המחבלים להגיע לאחר שחרורם ולנקוט ביד ברזל כנגד כל גילוי של תמיכה בטרור וחגיגות שמחה".
4 צפייה בגלריה
חמ"ל עיריית אשקלון
חמ"ל עיריית אשקלון
איתמר בן גביר. "התקבלה החלטה שמנוגדת לדעתי, אבל משהתקבלה החלטה - אנחנו מחוייבים לבצע אותה"
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
"התקבלה החלטה שמנוגדת לדעתי, אבל משהתקבלה החלטה - אנחנו מחוייבים לבצע אותה", מסר בן גביר. "ההנחיות שלי ברורות: אין גילויי שמחה. אנחנו, לפחות במזרח ירושלים, יכולים לנהל את המהלך בצורה הרמטית. גילויי שמחה, המשוואה שלהם זה גיבוי לטרור, חגיגות ניצחון".