ארבעה ימים אחרי שהפרקליטות הודיעה על סגירת התיק נגדה, אמרה אולה קרבצ'נקו כי היא חשה הקלה, לא עוקבת אחר ההתפתחויות במשפט החוזר של רומן זדורוב ומתפנה לקרב הבא שלה – נגד בן זוגה לשעבר א"ח. בריאיון לאולפן ynet סיפרה קרבצ'נקו כי תלונה שהגישה נגדו בגין אונס נסגרה. "הוא התייחס אליי כמו חפץ", היא אמרה, "הוא הודה בתחנת המשטרה ויצא חופשי".
2 צפייה בגלריה
"מתכוונת להילחם עכשיו על דברים שחשובים עבורי". קרבצ'נקו
"מתכוונת להילחם עכשיו על דברים שחשובים עבורי". קרבצ'נקו
"מתכוונת להילחם עכשיו על דברים שחשובים עבורי". קרבצ'נקו
שמה של קרבצ'נקו הועלה לראשונה בסדרה "צל של אמת" ששודרה ב-2016, תחת ראשי התיבות א"ק. ב-2012 פנה למשטרה בן זוגה לשעבר, א"ח, וטען כי קרבצ'נקו התוודתה בפניו שהיא הרוצחת של תאיר ראדה, ולטענתו אף הציגה בפניו ראיות לכך. קרבצ'נקו הכחישה את מעורבותה ברצח וטענה כי א"ח נהג להכות אותה ולהתעלל בה וניסה להפליל אותה ברצח כדי לנקום בה וכחלק ממסכת ההתעללות בה.
- התיק נגדך נסגר לחלוטין מחוסר אשמה. את עוקבת אחרי השתלשלות המשפט? "פחות עוקבת, יש לי דברים אחרים להילחם בהם ולהיות בהם, יש לי מאבקים משלי שנגררו בגלל המשפט הזה. באמת הסירו מעליי את תיק החקירה שהיה פתוח זמן ארוך מדי וטוב שהסירו אותו והגיע הזמן, יש לי הקלה גדולה בחיים בגלל זה. אני מתכוונת להילחם עכשיו על דברים שחשובים עבורי, בשביל החיים שלי, בשביל הנשמה שלי. בשביל הרבה נשים שאין להן פה ויכולת והתעניינות סביבן להמשיך להילחם בנושא תלונת האונס שבדרך פלא נגנזה ב-2014, לא טרחו להודיע לי את זה, כמו לכל נפגעת עבירות מין.
"כשהגשתי אותה מחדש, איבדו את זה, וגם אז לא טרחו להודיע לי שנאבדה. עכשיו רק לפני כמה חודשים קיבלנו את העניין שתיק האונס נגנז בינתיים והתלונה המחודשת לא נמצאת. זה מחדל. זה זלזול ענק בעבירת אונס חמורה, בעבירת סדום והתעללות ושבירת עצמות. והוא הודה בזה בתוך תחנת המשטרה, ויצא חופשי. לא ייתכן שאפילו לא מודיעים לי ואז מאבדים את זה".
2 צפייה בגלריה
בית המשפט המחוזי נצרת: דיון על בקשה לעדות מוקדמת של אולה קרבצ'נקו (א.ק) במסגרת התיק בפרשת רומן זדורוב
בית המשפט המחוזי נצרת: דיון על בקשה לעדות מוקדמת של אולה קרבצ'נקו (א.ק) במסגרת התיק בפרשת רומן זדורוב
"פחות עוקבת, יש לי דברים אחרים להילחם בהם". זדורוב בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
- מצד אחד את חשה הקלה, מצד שני יש תיק לא פחות גדול שאת סוחבת ואת חייבת לפתוח מחדש. "זה מאבק על החיים שלי כי הבן אדם הזה התייחס אליי כמו חפץ ואני חושבת שאני חייבת להילחם על זה, ויש לי תקווה".
- אנחנו מדברים על א"ח. "כן, על אותו א"ח שהעליל עליי את העלילה המזעזעת הזאת. הוא בן אדם מאוד מאוד אכזר, ואני חייבת להגיד שיש לי תקווה, קיבלנו פגישה עם אייסמן (פרקליט המדינה עמית אייסמן – א"ש) עם אפשרות לשטוח בפניו את כל הטענות האלה ואני מאוד מאוד מקווה שנגיע למצב שהפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום. זו אחת המלחמות הכי קשות, במיוחד לאישה מתמודדת נפש".
- את דורשת מפרקליט המדינה לפתוח חקירה ולחשוף את שמו גם. "לחשוף את שמו, בוודאי. הוא מסתתר עד עכשיו תחת הגנה שניתנה לי כנפגעת עבירת אונס, הוא מסתתר תחת ההגנה שניתנה לי ממנו, שזה דבר אבסורדי. כרגע הוא נהנה מהגנת בית המשפט. אני מניחה ומקווה מאוד שלא יצליח להנות מזה זמן רב".
- נדמה לי שביקשת להפסיק לקרוא לך א"ק. "אני מאוד מבקשת שיפסיקו לקרוא לי א"ק כי זה שם שהדביקו לי אנשים שפגעו בי והגיע הזמן להפסיק עם זה".