גולשים איראנים דיווחו אמש (יום ה') על פיצוצים וקולות ירי בעיר כראג' ממערב לטהרן. רשת BBC בשפה הפרסית פרסמה תיעוד שהופץ ברשת, וצולם בעיר שנמצאת במחוז אלבורז.
לפי העדויות בכראג', הקולות שנשמעו בעיר היו כתוצאה מניסיונות יירוט של מערכת ההגנה האווירית. סוכנות הידיעות הממלכתית של איראן טענה שמדובר בפיצוצים ובירי שהיו באימון צבאי, שבמהלכו הותקפו מטרות דמה. התקשורת האיראנית דיווחה כי התרגיל החל שלשום במערב טהרן ובשדה התעופה פיאם, שליד כראג', וכי במסגרת התרגיל גם נשמעו אזעקות באזור. יחד עם זאת, אמש דווח על פיצוץ אחד לפחות שנשמע גם בגובה הקרקע בסביבת העיר כראג'.
"מטרת האימון, שהחל ביום רביעי, היא לשפר את המוכנות של הגורמים המבצעיים, ושל גורמי התיאום והפיקוד, לפעולה בשעת חירום", נכתב בסוכנות הידיעות הממלכתית אירנ"א. גם סוכנות ידיעות אחרת באיראן, "תסנים" דיווחה שמדובר בתרגיל וציינה שגם כוחות הבסיג' לוקחים בו חלק.
3 צפייה בגלריה
הפיצוצים בעיר
הפיצוצים בעיר
הפיצוצים בעיר כראג', הערב
בחודש שעבר אירע פיצוץ גדול במתקן צבאי בעיר איספהאן, שבו לפי הפרסומים ייצרה איראן נשק מתקדם. משרד ההגנה האיראני הודיע כי הפיצוץ היה כתוצאה ממתקפת מל"טים, וכי מערכת ההגנה האווירית הפילה שניים מתוך שלושה מל"טים שכוונו אל המתקן, וסיכלו את התקיפה. לדברי איראן לא היו נפגעים. היא טענה בנוסף כי המל"ט שהצליח לחדור למתקן גרם נזק קל בלבד.
גורמי מודיעין אמריקנים העריכו לאחר מכן כי מתקפת המל"טים בוצעה על ידי המוסד.
3 צפייה בגלריה
 הפיצוץ באיספהאן בחודש שעבר, במתקפת המל"טים שמיוחסת לישראל
 הפיצוץ באיספהאן בחודש שעבר, במתקפת המל"טים שמיוחסת לישראל
הפיצוץ באיספהאן בחודש שעבר, במתקפת המל"טים שמיוחסת לישראל
( צילום: רויטרס / WANA )
3 צפייה בגלריה
( צילום: רויטרס / WANA )
שגריר איראן באו"ם, אמיר סעיד אירוואני, אמר החודש כי מחקירה ראשונית עולה שישראל עומדת מאחורי התקיפה. את המתקן, שבו נטען כאמור שאיראן ייצרה נשק מתקדם, כינה "מתחם תעשייתי" השייך למשרד ההגנה. לדברי השגריר התקיפה מהווה עבירה על החוק הבינלאומי וראויה לגינוי.
פורסם לראשונה: 23:15, 23.02.23