2 צפייה בגלריה
שמוליק פלג, סבו של איתן בירן
שמוליק פלג, סבו של איתן בירן
שמואל פלג, סבו של איתן
(צילום: AFP)
בית משפט בעיר פאביה שבאיטליה קיבל היום (חמישי) את הסדר הטיעון עם שמואל פלג, שהואשם בחטיפת נכדו איתן בירן בן השבע, שהתייתם מהוריו באסון הרכבל בצפון איטליה במאי אשתקד. בכך באה לסיומה הפרשה המתמשכת.
בית המשפט הטיל על פלג עונש של 20 חודשי מאסר על תנאי ותשלום של כ-50 אלף יורו. הכסף, שישמש לכיסוי הוצאות הבריאות והחינוך של איתן, כבר שולם.
2 צפייה בגלריה
משפחת בירן
משפחת בירן
הוחזר לבית דודתו. איתן עם הוריו ואחיו שנהרגו באסון
(מתוך פייסבוק)
איתן נולד בישראל אך עבר לאיטליה עם משפחתו כשהיה בן חודש. הוא התגורר באיטליה עם דודתו מצד אביו מאז שהוריו, אחיו הצעיר ו-11 אנשים נוספים נהרגו באסון קריסת הרכבל בעיירה סטרזה שבצפון איטליה לפני יותר משנה וחצי.
בספטמבר 2021, בזמן שביקר את איתן בבית דודתו, הסיע אותו פלג לשוויץ ללא הסכמת הדודה ושכר מטוס פרטי שבו הטיס את נכדו לישראל, מה שהוביל למאבק משמורת חוצה גבולות. הדודה עתרה לבית המשפט לענייני משפחה בישראל בבקשה להחזירו לאיטליה. בית המשפט מצא כי מעשיו של הסב עלו בגדר חטיפה לפי אמנת האג.
בדצמבר 2021, בית המשפט העליון בישראל דחה את בקשת הסב לערער על פסיקות קודמות, וקבע כי יש לשלוח את הילד בחזרה אל דודתו מצד אביו באיטליה, שם הוא מתגורר כעת.
מטעמו של פלג נמסר: "אחרי חודשים רבים מאז האסון שפקד אותנו, החלטנו לסיים את התהליך המשפטי המייגע בהסדר ומתוך בחירה. משפחתי ואני נמשיך להתרכז בהמשך המאמצים לאמץ את איתן ולהביאו לישראל - שם ביתו".