"לא היה לי נוח כל הסיטואציה שהוא נגע בי. הוא התחיל להכניס לי ידיים מתחת לתחתונים ולחזייה". בעוד המשטרה ממשיכה לחקור את החשד שלפיו דקל ששונקר (31) מדימונה הדביק במכוון ב-HIV נשים שהכיר ברשת, סיפרו אמש (יום ה') ל-ynet כמה מקורבנותיו על הטראומה שחוו, ואף מתחו ביקורת על רשויות החוק, שאפשרו לו לטענתן לבצע את המיוחס לו אחרי שכבר ריצה בעבר מאסר בגין עבירות דומות. "איך משחררים מישהו שישב בכלא על הפצת מחלת האיידס?", תהתה אחת מהן.
אתמול התיר בית משפט השלום באשקלון לפרסם את זהותו של ששונקר, שנעצר בלילה שבין שלישי לרביעי. ששונקר, נשא HIV (הנגיף שבהיעדר טיפול עלול לגרום למחלת האיידס), פיתה לפי החשד נשים שהכיר ברשתות החברתיות להיפגש עמו תמורת כסף - וביצע בהן עבירות מין, ובכללן מעשי סדום ומעשים מגונים. הוא חשוד גם בהפצת מחלה.
3 צפייה בגלריה
נפגעה מינית מדקל ששונקר
נפגעה מינית מדקל ששונקר
שתיים מהנפגעות והחשוד ששונקר
אחת הקורבנות (20) שחזרה את המפגש עם החשוד: "הוא פנה אליי מפרופיל שנקרא 'נתנאל ששונקר', לאחר שביקשתי עזרה בקבוצה של עורכי דין למצוא עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית. הוא הציג את עצמו כעורך דין מתמחה, ואחר כך התקשר אליי מהטלפון שלו. ראיתי שכתוב 'דקל' והבנתי שמדובר בשני פרופילים שונים.
"נפגשנו באותו היום שדיברנו, ושילמתי לו 350 שקל על ייעוץ כפי שהוא ביקש. במהלך השיחה הוא ביקש שניפגש ביער סמוך בטענה שהוא רוצה ללמד אותי קרב מגע. בגלל שאני דתייה, התייעצתי עם רב ונפגשתי איתו אחרי שהרב נתן לי את האישור ואמר לי לנסות להמעיט במגע".
היא לא חשדה כלל שמדובר בעבריין מין ונפגשה עם ששונקר ביער. "הוא ביקש לגעת בי כדי שאני אראה איך לפעול בסיטואציה שמישהו פוגע בי. הוא ביקש ממני להכניס את הידיים שלי לאיבר המין שלו ואמרתי לו שאני לא מסכימה. הרגשתי מבולבלת ולא נינוחה".

"יש אולי אלפים שנפגעו"

בהמשך היא חזרה לביתה וחשבה לעצמה שמשהו לא תקין. "לקחת 350 שקל בתור עורך דין מתמחה היה נשמע לי לא הגיוני. בגלל מה שקרה ביער, שיתפתי את אחותי. היא חיפשה את השם שלו בגוגל ומצאה עליו שהוא ריצה עונש מאסר. שלחתי לו הודעה ושאלתי אותו מה פשר הדבר, והוא תירץ שזה אח שלו. אחר כך הוא אמר שזו האקסית שרצתה להתנקם בו. כמובן שלא האמנתי לו. אתמול אמא שלי סיפרה שהוא נעצר, ואז התחילו לזרום אליי סיפורים של עוד נשים שנפגעו. לפי כמות הסיפורים, יש אולי עוד אלפים שנפגעו".
אחרי שנפגעה כבר בעבר מינית, היא שרויה כעת במצב נפשי קשה וחוששת להסתובב ברחוב לבדה. "יש הרבה האשמה עצמית וכעס על עצמי כי נפגעתי מינית בעבר ליד הבית. אני שואלת את עצמי איך לא תפסתי את עצמי שזה דומה למה שעברתי. עלו בהתחלה הרבה מחשבות של התאבדות, אבל נזכרתי שלא כל הגברים ככה. כרגע אני בשלב ההלם, אני קצת חוששת ללכת כרגע ברחוב".
3 צפייה בגלריה
פוסט פייסבוקש פרסם דקל ששונקר
פוסט פייסבוקש פרסם דקל ששונקר
פוסט שפרסם ששונקר בפייסבוק
(מתוך פייסבוק)
ב-2016 נגזר על ששונקר מאסר של ארבע שנים ותשעה חודשים, אחרי שהודה והורשע בהסדר טיעון בשלוש עבירות של מעשה שעלול להפיץ מחלה. בכתב האישום המקורי נטען אז כי ששונקר רכש את אמונן של שלוש נשים ובכללן נערה, קיים עמן יחסי מין ולא סיפר להן על מחלתו. בכתב האישום המתוקן הורד סעיף של קבלת דבר במרמה.
המותקפת הנוכחית של ששונקר מאשימה את המדינה ברשלנות: "אם המדינה הייתה עושה משהו יותר נכון בנושא הזה, אפשר היה ללכת בחופשיות ברחוב. אבל המדינה כשלה בזה הרבה פעמים וזו אחת הדוגמאות לכך. אני מקווה שישימו אותו במאסר עולם, אבל לצערי רק על רצח יושבים פה מאסר עולם. הוא רצח נפשית נשים אחרות ולא מתחשבים בזה, זה רצח לכל החיים. חבל שהמדינה נותנת לאנשים כאלה להסתובב ברחוב".
3 צפייה בגלריה
פוסט פייסבוקש פרסם דקל ששונקר
פוסט פייסבוקש פרסם דקל ששונקר
חשד לעבירות מין
(מתוך פייסבוק)
נפגעת אחרת (25) של ששונקר, בעלת צרכים מיוחדים, הכירה את החשוד דרך קבוצת וואטסאפ. "הוא פנה אליי והיינו בקשר", סיפרה. "חשבתי שאנחנו בני זוג אבל הבנתי בדיעבד שהוא ניהל במקביל עוד מערכות יחסים עם נשים אחרות. לא ידעתי שיש לו HIV. באחד המפגשים שלנו הוא השכיב אותי על המיטה ותפס לי את הידיים. ניסיתי להתנגד והוא לא נתן לי. אמרתי לו 'תפסיק עם זה' והוא לא הסכים. אחרי שהוא אנס אותי, לא המשכתי איתו את הקשר. אחרי שנודע לי שהוא נשא HIV, עשיתי בדיקה ולמזלי לא נדבקתי".
לדבריה, גם אחרי שניתקה את הקשר עם ששונקר, הוא ממשיך לרדוף אחריה. "הוא ניסה ליצור איתי קשר ולא עניתי לו. בשבוע שעבר הוא כתב לי בוואטסאפ 'אל תדאגי, אני עוקב אחרייך'. זה ממש הפחיד אותי, הרגשתי שבאמת מישהו עוקב אחריי. הוא פגע בי וגם ניצל אותי ולקח לי כסף".
גם לה יש כעס על התנהלות רשויות החוק. "אני לא מבינה איך משחררים בן אדם כזה. אני מפחדת שהוא ינסה לנקום בי. יש כעס גדול על המדינה שנותנים למישהו כזה להשתחרר ולנצל אנשים מסכנים עם צרכים מיוחדים כמוני. צריך להשאיר אותו בכלא עד סוף ימיו".

כיוון לנשים מרקע סוציו-אקונומי נמוך

המשטרה קוראת למתלוננות או מתלוננים נוספים ליצור עמה קשר. צוות החקירה שהוקם במרחב לכיש הפעיל החל מהיום קו טלפון שמספרו 053-4918183 לצורך הגשת התלונות. מהמשטרה נמסר כי מאז המעצר לפני יומיים כבר התקבלו תלונות נוספות נגד החשוד. במקביל, בית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים נוספים.
חקירת המשטרה העלתה חשד שלפיו נשים נוספות נפגעו מששונקר בחודשים האחרונים. החשוד פרסם פוסטים באמצעות פרופילים פיקטיביים, שבהם חיפש באמתלות שונות ליצור קשר עם נשים, תוך כדי שהוא מכוון לנשים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.
פורסם לראשונה: 21:13, 02.12.21