הרב ברוך מרדכי אזרחי (93), חבר מועצת גדולי התורה, אמר בכינוס פעילים של תנועת דגל התורה (הזרם הליטאי ביהדות התורה) כי "לא מעניין אותנו מי יהיה ראש הממשלה - אלא מי יהיה טוב ליהדות האמיתית, החרדית". הדברים נאמרו על רקע הדיווחים שלפיהם מפלגת יהדות התורה עשויה להשתלב בממשלה גם לא תחת בנימין נתניהו, והאמירות של יו"ר המפלגה משה גפני בעניין.
הנאום התקיים שלשום (יום שלישי) בכינוס בבני ברק לציון 10 שנים לפטירת מנהיגה הרוחני של דגל התורה, הרב יוסף שלום אלישיב. הנואם המרכזי היה הרב אזרחי בן ה-93, שנשא דברים במקום המנהיג הבכיר הרב גרשון אדלשטיין, שמפאת מצבו הרפואי לא יכול היה להגיע. אזרחי שרטט את גבולות הגזרה של המפלגה, ורמז בדבריו לכך שהאיתותים של נציגו גפני, שלפיהם המפלגה לא נאמנה באופן מוחלט לנתניהו, הם על דעת הרבנים.
4 צפייה בגלריה
משה גפני בנימין נתניהו
משה גפני בנימין נתניהו
משה גפני ובנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי, AP)
4 צפייה בגלריה
הרב ברוך מרדכי אזרחי
הרב ברוך מרדכי אזרחי
הרב ברוך מרדכי אזרחי
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
4 צפייה בגלריה
הרב ברוך מרדכי אזרחי
הרב ברוך מרדכי אזרחי
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
"צריך לדעת, אחיי ורעיי, לא מעניין אותנו מי יהיה ראש ממשלה", אמר הרב הבכיר. "לא זה מה שעומד לנו (לנגד העיניים, ק"נ). מעניין אותנו מי יהיה טוב ליהדות האמיתית, החרדית. יהדות של דגל התורה. מעניין אותנו בראש כל דבר, רבותיי, לומדי התורה, הישיבות. מעניין אותנו שהיהדות תיראה גם בראש כל חוצות חס ושלום".
4 צפייה בגלריה
הרב ברוך מרדכי אזרחי
הרב ברוך מרדכי אזרחי
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
למרות זאת, מדבריו משתמע גם כי ממשלה יחד עם יש עתיד ומפלגת העבודה לא באה בחשבון, שכן הרב אזרחי הבהיר כי "מי שיש לו קשר עם הרפורמים מחריבי היהדות, לא יכול להיות לו קשר איתנו בשום צורה ובשום תנאי". לכן, נראה כי החתירה היא לקואליציית ימין או מרכז-ימין, עם או בלי נתניהו כראש ממשלה.

ח"כ מלכיאלי מש"ס: "מי שבונה על לפרק את הגוש - טועה"

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) התייחס היום לאמירותיו של יו"ר יהדות התורה משה גפני, והבהיר כי "גפני בעצמו אמר שהולכים עם הליכוד. מי שבונה על לפלג את גוש הימין הזה - טועה. הלכנו יחד לאופוזיציה. שינו פה חוק יסוד כדי למצוא ארבעה חברים מהליכוד ולא הצליחו".

"ש"ס מייצגת גם את הפריפריה, החלשים, וגם שם ליברמן פגע", הוסיף מלכיאלי. "הם לא שייכים לעשירים של רמת גן. נכון, הציבור החרדי נפגע בצורה לא הגיונית. אותנו ליברמן קרא לשלוח במריצה למזבלה".
מלכיאלי אמר כי בש"ס עושים הכל להביא 61 מנדטים לגוש. "אנחנו מחשבים מסלול להבין מה קרה בבחירות האחרונות שעשרות אלפי אנשים לא הצביעו, אולי בגלל אדישות, ריבוי בחירות, כי אנשים בטוחים שביבי וש"ס יהיו חזקים, ואנחנו רוצים להוציא אותם מהבית".
-זה נכון שאתם מחפשים חברי כנסת אשכנזים לרשימה? "זה לא סוד שיש אלפי אשכנזים, חרדים, דתיים וגם ציבור כללי שרואים בש"ס בית. הם מבינים שאם יש אדם אחראי בממשלה זה אריה דרעי , לכן הם מצביעים ש"ס. הייתה דרישה מהשטח לאשכנזי, דרעי אמר שהוא לא פוסל את זה. ש"ס היא בית גדול".
אטילה שומפלבי ואלכסנדרה לוקש השתתפו בהכנת הכתבה