3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מעדיף את גנץ על בן גביר. משה גפני
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יהדות התורה ממשיכה לבדל עצמה ממחנה הימין ושולחת הבוקר (שלישי) איתות על כך שלא תגלה עוד נאמנות אוטומטית לבלוק נתניהו. ב"יתד נאמן", ביטאון המפלגה המזוהה עם היו"ר משה גפני ועם מנהיגה הרוחני הבכיר הרב גרשון אדלשטיין, הבהיר מאמר המערכת המרכזי כי "אנחנו לא שמאל ולא ימין", במה שנראה כניסיון להכשיר את הקרקע לקראת אפשרות של הצטרפות לקואליציה עתידית אפשרית בראשות בני גנץ.
נראה כי גפני וסיעתו מכוונים לאפשרות שבנימין נתניהו לא יצליח לגבש סביבו קואליציה של 61 על טהרת מפלגות הבלוק. לעומת יהדות התורה, ש"ס מיהרה להבהיר כבר שלשום, בעיצומה של הצהרת גנץ-סער, כי היא נאמנה למנהיג הליכוד. היו"ר אריה דרעי אמר כי "בזמן שמפלגות השמאל עסוקות בחלוקת קולותיהם, לנו יש קו ברור: נמשיך לתמוך אך ורק בנתניהו לראשות הממשלה. בעזרת השם גוש הימין ינצח".
3 צפייה בגלריה
גנץ בכנס אלי הורוביץ
גנץ בכנס אלי הורוביץ
האיתות של גפני: נלך עם גנץ אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחרי האיחוד בין כחול לבן לתקווה חדשה, הזכיר העיתון החרדי כי "היהדות החרדית איננה ימנית ואיננה שמאלנית" אלא "מונחית דעת תורה", ו"נציגיה יעשו ככל אשר יורו (הרבנים - ק"נ)". עם זאת, נרמז במאמר כי חברות בממשלה שבה שותפים גם מרצ, ישראל ביתנו ואפילו יש עתיד, צפויה להיפסל על ידי ההנהגה הרוחנית, אך מטעמים דתיים ולא מדיניים.
במאמר שפורסם בעיתון החרדי הבוקר נכתב כי "אנחנו כן הלכנו והולכים בגלל הוראת רבותינו עם המחנה שבו נמצא הרוב המסורתי של המדינה ומתוך דאגה להם, ולא עם אלה שיש להם אידיאולוגיה של הרס מבנה המשפחה היהודית והרס טהרת הייחוס, תחבורה ציבורית בשבת והרס קדושתה". במאמר הוסבר כי ההליכה עם הימין היא משום שרובו מאמין בייחודיות עם ישראל, ולא בגלל החלוקה הקלאסית של המפה הפוליטית על בסיס היחס לפלסטינים ולהתנחלויות.
ברמיזה עבה נגד בן גביר, כשברקע החשש כי צעירים חרדים מהבייס של יהדות התורה יתפתו להצביע לו, נכתב בעיתון: "הימין הקיצוני, שרבים מאנשיו מוגדרים שומרי מצוות - דווקא סימני הכשרות שלו הם סימני הטומאה שלו. דווקא כי הוא מהודר בציטוטים ובדברי הלכה, דווקא כי הוא משתמש בדברי תורה כדי להעביר מסרים שהם היפך דעת התורה, דווקא כי הוא חושף טלפיים, לכן הוא טרף ומסוכן".
3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
גפני על בן גביר וסמוטריץ': "סימני הכשרות של הימין הקיצוני הם סימני הטומאה"
(צילום: יאיר שגיא)
בהמשך נכתב עוד: "רבים מאותם שומרי מצוות שהשקפתם נסרגה משתי של דת וערב של לאומיות - אין להם מניעה לעבור על עבירות חמורות כדי להשליט את השקפת עולמם. אין להם שום בעיה לעלות להר הבית. האחיזה שלהם במקומות הקודש היא לאומנית. כך בכל המקומות הקדושים. תהום רעיונית עמוקה חוצצת בינינו לבינם. קווים מקבילים שלעולם לא ייפגשו".