עימות בין משפחת החייל רון קוקיא ז"ל לבין משפחת המחבל שרצח אותו: צעקות הוחלפו בין האב השכול בועז קוקיא ופעילי "אם תרצו" לבין אביו של המחבל עודה אבו ג'ודה. העימות התרחש היום (רביעי), טרם דיון בעניינו של עודה בבית משפט השלום בבאר שבע. כתב אישום הוגש נגדו בשנת 2019 בגין הלנת שוהה בלתי-חוקי – שכן אשתו היא פלסטינית מחברון. היום עיכבה המשטרה את האב ואת דודו של המחבל, שעל פי החשד איימו על אביו של המנוח וקראו לעברו "אנחנו יודעים איפה אתה נמצא". צפו בתיעוד מהעימות בתחילת הכתבה.
3 צפייה בגלריה
עימות בין משפחת החייל המנוח רון קוקיא למשפחת אבו ג'ודה
עימות בין משפחת החייל המנוח רון קוקיא למשפחת אבו ג'ודה
"יודעים איפה אתה נמצא". עימות בין משפחת החייל המנוח רון קוקיא למשפחת אבו ג'ודה
(צילום: אם תרצו)
עודה נשוי לאשתו 35 שנה ויש להם 14 ילדים משותפים. נציגת התביעה המשטרתית עורכת הדין לי גורמן ביקשה להטיל עליו עונש שינוע בין 8 ועד 24 חודשים. "אני בטוחה שההגנה תקום ותאמר שמדובר במשפחה שרק מבקשת לחיות כאן, ושנסיבות גורל מרות הובילו אותן לסיטואציה", אמרה עו"ד גורמן.
היא הוסיפה: "אני מבקשת מבית המשפט לדחות את זה, שכן הנאשם שם את עצמו בתרחיש הזה. הוא בחר ביודעין להתחתן עם השוהה הבלתי-חוקית". היא טענה כי "עודה ידע שהוא נמצא במקום שיש בו קונפליקט משמעותי, אך לא נרתע מכך". לדבריה, הרצח בוצע בנובמבר 2017, ומיד לאחר מכן גורשה האם מן הארץ: "היא שבה פעם אחר פעם בידיעה שיש לה מניעה משטרתית. ולמה? כי ככה".
3 צפייה בגלריה
עימות בין משפחת החייל המנוח רון קוקיא למשפחת אבו ג'ודה
עימות בין משפחת החייל המנוח רון קוקיא למשפחת אבו ג'ודה
לא הפעם ראשונה שמתקיים עימות בין הצדדים
(צילום: אם תרצו)
סמל רון קוקיא, בן 19 במותו, נרצח בנובמבר 2017 בעת שחיכה בתחנת הסעה לחיילים בערד. המחבל חאלד אבו ג'ודה דקר אותו פעמים אחדות וחטף את נשקו האישי בתום מאבק. לפני כשנתיים גזר עליו בית המשפט המחוזי בבאר שבע מאסר עולם ו-20 שנים נוספות בכלא, כמו גם פיצוי של 258 אלף שקל – הפיצוי המרבי בחוק.
סנגורו של עודה טען כי "כתב האישום לא היה מוגש היום, אם לא היה מתבצע הרצח של רון קוקיא ז"ל". הוא הוסיף: "יש מאות גברים שנשואים לנשים פלסטיניות ומנהלים אורח חיים תקין. המדינה לא רק שלא מתערבת – אלא נותנת להם אישורים לאיחוד המשפחות". הוא אמר: "האישה הזאת הביאה 14 ילדים, כולם נולדו בסורוקה. כלומר – המדינה יודעת עליהם, הם גם קיבלו ביטוח לאומי. הילדים הם משכילים – רק שניים סרחו. הילד הזה שסרח הוא אזרח ישראלי לכל דבר ועניין".
3 צפייה בגלריה
נרצח בדקירות סכין. רון קוקיא ז"ל
נרצח בדקירות סכין. רון קוקיא ז"ל
נרצח בדקירות סכין. רון קוקיא ז"ל
כאמור, לפני הדיון התעמתו הצדדים מילולית מחוץ לאולם בית המשפט. פעיל "אם תרצו" שידר את ההתרחשות ברשתות החברתיות, וקרא לעבר הנאשם: "אתה תירקב בכלא. זה אבא של הרוצח. חוצפן. שב בשקט. לך מפה. מי אתה בכלל? לך לעזה. מי אתה שתדבר אליו ככה? הוא התחתן עם פלסטינית מחברון. כלב. תומך מחבלים".
אבו ג'ודה התעמת עימם ועם האב השכול, וקרא בחזרה: "איך אתה מדבר אליי"? ו"אני יודע איפה אתה נמצא". מאבטחי בית המשפט היו צריכים ללוות אותו מחוץ לאולם. יש לציין שאין זו הפעם הראשונה ששני הצדדים מתעמתים ביניהם.
לאחר העימות בין הצדדים אמר בועז קוקיא כי מדובר ב"פושע רבתי פוליגמי". הוא ביקש כי בית המשפט יעניש אותו בחומרה: "אנשים לא התייחסו ברצינות לרצח של רון, ולכן הגענו עד הלום. האבא צריך ללכת לכלא, את המשפחה הקרובה שלו צריך לגרש לעזה. אני, באמצעים החוקיים שלי, אטפל באבא ובמשפחת המחבלים הזו".