בית המשפט המחוזי בחיפה קבע הבוקר (יום רביעי) שאדוארד קצ'ורה, שנאשם שרצח לפני כשנה וחצי את הנערה ליטל יעל מלניק (17) באתר בנייה בקריית מוצקין, יישאר במעצר. "זאת ההחלטה הכי נכונה, ולא הייתה צריכה להיות אחרת", אמרו בני משפחת של הנערה, אחרי שבועות ארוכים של חששות שמא הרוצח ישוחרר.
2 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
ליטל יעל מלניק ואדוארד קצ'ורה שהואשם ברצח שלה
(צילום: שרון צור, באדיבות המשפחה )
השופט ניצן סילמן נימק את החלטתו להשאיר את קצ'ורה במעצר, ואמר כי "המבקש בעל מאפיינים קשים, הראיות מלמדות על חוסר יכולת לתת אמון, סיכון גבוה ועוצמת עילה גבוהה, החלופה שהוצעה בלתי-אפשרית". סילמן אף הוסיף כי לא ניתן להחזיר את קצ'ורה, שעבד כאח במרכז לבריאות הנפש מעלה כרמל ושם הכיר את מלניק, למקום עם אוכלוסייה מוחלשת.
לדברי בני משפחת מלניק, הם הוסיפו: "מדובר ברוצח שפל, אדם חולני ומסוכן לחברה, שצריך להיות בכלא עד סוף ימיו. לא עצמנו עין בלילות האחרונים מחשש שהאיש הזה ישוחרר. נמשיך להיאבק ולזעוק עד שהוא יקבל מאסר עולם".
2 צפייה בגלריה
שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני בר
שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני בר
עורכות הדין שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני בר
(צילום: ענת גבע-שרון)
עו"ד שרון זגגי פנחס, שמייצגת את משפחת מלניק יחד עם עו"ד אפרת נחמני-בר, מסרה כי "אחרי שבועות ארוכים של מאבק קשה, אבן נגולה מעל לב המשפחה, בעקבות החלטת השופט לא לשחרר את הרוצח לחופשי". לדבריה, "השופט אמר דברים ברורים - הרוצח הוא אדם אגרסיבי ותוקפני. הוא ניצל את חולשתה של ליטל יעל בשלל מישורים, חצה גבולות וניצל אותה מינית וכספית".
"הוא נטול כל אמפתיה והשופט מאשר את מה שאמרנו כל העת - אין לשקול כל היתכנות של השבת הרוצח לחברה, לסביבתם של גורמים מוחלשים", הוסיפה עורכת הדין. "אנו מברכות על החלטת בית המשפט ונמשיך ללוות את המשפחה במאבקה להשגת צדק".