28 שנות מאסר נגזרו היום (שני) על נעמאן אל-חויטי, שרצח את אחותו ניבין אל-עמרני לפני כשנתיים וגופתה עדיין לא נמצאה. מדובר בהסדר טיעון שנחתם בין הפרקליטות לסנגוריו אל הרוצח, ובית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר אותו.
בפרקליטות מחוז דרום מסרו כי אל-חויטי קיבל אחריות על הרצח והודה שרצח אותם בביתם שבחורה לנגד עיניה של אמם בגלל ויכוח שפרץ ביניהם. "הנאשם היכה את אחותו, ריתק אותה לרצפה, דקר אותה בפלג גופה העליון ולאחר מכן שיסף את גרונה באמצעות סכין", אמרו היום בפרקליטות. אחיינם של הנרצחת ואחיה הרוצח, נאסר אל-עמרני, שהשתתף במעשים ואף בעט בדודתו, הורשע בסיוע לרצח - אך הדיון על עונשו נדחה.
2 צפייה בגלריה
פענוח רצח צעירה מחורה
פענוח רצח צעירה מחורה
החיפושים אחר גופתה של ניבין
(צילום: דוברות המשטרה )
2 צפייה בגלריה
פענוח רצח צעירה מחורה
פענוח רצח צעירה מחורה
השוטרים בבית המשפחה
(צילום: דוברות המשטרה )
כך גם אביה של ניבין, המלאן אל-עמראני, שהורשע בעבירות של אי-מניעת פשע ותקיפת בת זוגו - לאחר שסטר לאשתו כדי להרחיק אותה מבתו שנרצחה - ממתין לעונש שייגזר עליו. עורכי הדין מטעם הפרקליטות, אלכס דרנבוים ולואי עזאם, דורשים לשלוח אותו לחמש שנות מאסר בפועל.
המשטרה החלה לחקור את היעלמותה של אל-עמרני לאחר שב-17 באפריל 2020 התריע תושב חורה על כך שאחיו מתכנן לפגוע בו כיוון שידע על הרצח שאירע שלושה שבועות קודם לכן. ניידת משטרה הגיעה אז במהירות למקום מגוריו של המודיע וחילצה אותו. המודיע סיפר לחוקרי ימ"ר נגב כי שמע מאמו שבני המשפחה מתכננים לרצו את אל-עמרני על רקע "פגיעה בכבוד המשפחה".
אל-עמרני לא הוכרזה נעדרת, כיוון שבמשטרה הדיווח הוגדר כעדות שמיעה בלבד. למרות המאמצים הרבים, שכללו סיוע בכלבנים, יחידת ג'יפים, מסוק ופרשים, גופתה של אל-עמרני עדיין לא נמצאה.