1 צפייה בגלריה
רחבת הכנסת בירושלים
רחבת הכנסת בירושלים
120 ח"כים ותיקים וחדשים ייכנסו בשעריה. הכנסת בירושלים
(צילום: AFP)
בשבוע הבא יתחילו 120 חברי כנסת את עבודתם הציבורית. לכל אחד מהם אג'נדה משלו, שאיפות לכיסא מסוים בממשלה וכמובן חוקים שהוא רוצה לקדם. בין אם יהיו בקואליציה או האופוזיציה, האנשים שישבו מעתה במשכן, ושתהיה להם השפעה רבה על חיינו, אמורים לייצג את הציבור הישראלי.

הכנסת ה-25 תורכב מ-91 גברים (76%) ו-29 נשים (24%), כאשר חלקן של הנשים באוכלוסייה בישראל הוא כמעט 51% - כלומר, בכנסת יהיה תת-ייצוג ניכר לנשים.

רוב חברי הכנסת (72) הם יהודים בין חילוניים למסורתיים, 20 הם דתיים לאומיים (הציונות הדתית, הליכוד, המחנה הממלכתי, יש עתיד והעבודה), 18 חרדים (ש"ס ויהדות התורה), 8 מוסלמים (רע"ם וחד"ש-תע"ל), נוצרייה אחת (חד"ש-תע"ל), ודרוזי אחד (ישראל ביתנו). שמונת חברי הכנסת המוסלמים מהווים 6% מחברי הכנסת, לעומת חלקם באוכלוסייה - יותר מ-17%.
על פי הקואליציה המסתמנת של גוש הימין בראשות בנימין נתניהו, נראה שהייצוג בממשלה של חלק מהמגזרים יהיה אפילו דל יותר מבכנסת - חברי הכנסת הערבים צפויים לשבת באופוזיציה וכך גם רוב חברי הכנסת החילונים, מה שעלול לגרום לכך שהציבור בישראל שאותם חברי כנסת מייצגים, לא ירוויח ואולי אף ייפגע מהשינויים שיחולו בממשלה הבאה.

אם מצב משפחתי וילדים יכול להשפיע על חקיקה בתחומים כמו חינוך, בריאות ורווחה, אז מבין 120 חברי כנסת, הרוב המוחלט - 109 חברי כנסת - נשואים, ארבעה בזוגיות, שלושה גרושים, שניים אלמנים ושניים רווקים.
לרוב חברי הכנסת יש שלושה ילדים, ל-31 מהם יש בין חמישה לעשרה ילדים ולשלושה יש מעל לעשרה ילדים, כשהשיאן הוא ישראל אייכלר מיהדות התורה, אב ל-14. גם ארבעת האחרים עם לפחות 10 ילדים הם חברי גוש נתניהו - מאיר פרוש מיהדות התורה (13 ילדים), אורית סטרוק מהציונות הדתית (11), אבי מעוז מנעם (10) וחברת הכנסת החדשה לימור סון הר-מלך (10).

בין חברי הכנסת ישנם 12 מתחת לגיל 40, ורק חמישה מעל גיל 70, ביניהם בנימין נתניהו. חבר הכנסת הצעיר ביותר הוא יצחק וסרלאוף, הח"כ החדש בן ה-30 של הציונות הדתית שעשוי גם לשמש כשר ולהיות השר השני הכי צעיר אי פעם (אחרי אריה דרעי שמונה בגיל 29). הח"כ המבוגר ביותר הוא חיים כ"ץ, שיחגוג החודש יום הולדת 75.

באשר למקום המגורים, למעלה מ-50 מחברי הכנסת העתידיים יגיעו למשכן מהמרכז, ורק 17 מהדרום ו-17 מהצפון. 16 מהם מתגוררים בירושלים, ו-14 בתל אביב.