ישיבת קבינט המומחים בוטלה במחאה על פרסום ההחלטות בנושא ההקלות ללא עדכון או היוועצות עם חברי הקבינט. כך נודע ל-ynet. בסמוך למועד הפגישה, שבה היו אמורים להשתתף חבריו, הם עודכנו על ידי פרופ' רן בליצר, ראש הקבינט, כי היא לא תתקיים.
עיקרי הסיכומים בין ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ בדבר ההקלות ברקע דעיכת הגל הרביעי פורסמו ביום שלישי אחר הצהריים. בין היתר סוכם על ביטול כלל מגבלות ההתקהלות במקומות פתוחים, קיום אירועי תרבות וספורט במקומות פתוחים במגבלה של עד 1,000 בני אדם ללא תו ירוק והגדלת מספר המשתתפים באירועים ובחתונות במקומות סגורים מ-400 ל-600.
1 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ, נפתלי בנט
ניצן הורוביץ, נפתלי בנט
השר הורוביץ וראש הממשלה בנט
(צילום: עמית שאבי)
בערב כבר התקיימה מסיבת עיתונאים שבמהלכה הוצגו המהלכים הבאים. בקבינט המומחים חברים גם פרופ' נחמן אש מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, ראש הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) ד"ר בעז לב, המשנה למנכ"ל שיבא פרופ' ארנון אפק, ראש היחידה למחלות זיהומיות בשיבא פרופ' גליה רהב והמומחה לבריאות הציבור פרופ' נדב דוידוביץ' והמומחה למדיניות בריאות ד"ר עדי ניב-יגודה.
בניגוד לצט"מ, שמגבש המלצות ומדיניות בנושאים רפואיים בלבד כמו חיסונים, קבינט המומחים דן וממליץ על מדיניות בנושאים כמו מגבלות והקלות, תו ירוק, פתיחת המשק ומתמקד בעיקר בנושאים אזרחיים וחברתיים בהיבט רפואי.
התחושה בקרב חלק מחברי הקבינט הייתה שמאחר וההחלטות כבר התקבלו – אין צורך בישיבה ובהתכנסות חברי הקבינט. עם זאת, יש לציין כי בחודשים האחרונים חלה ירידה במספר הפגישות של חברי הקבינט, וביתר שאת מאז שנכנס לתפקידו פרופ' סלמאן זרקא לתפקיד פרויקטור הקורונה, שהיה חבר בעבר בקבינט.
בכל מקרה יצוין כי מדובר על פורום ממליץ בלבד, ואין לו סמכות או מנדט על קבלת ההחלטות. "אתה עושה ישיבות מהסוג הזה בשביל להקשיב לאנשים", אומר גורם המעורה בפרטים. "יש קונצנזוס ציבורי לגבי זה שצריך להקל. עם זאת, לא צריך ללכת לאווירה ציבורית שהכול מאחורינו. תראו מה קורה מאירופה".
פרופ' בליצר מסר בתגובה: "קבינט המומחים התבקש על ידי הפרויקטור להתכנס ולדון בשורה של סוגיות, שחלקן דחופות לקבלת החלטות. מרגע שהתקבלו החלטות בנושאים המיידיים בבוקר הדיון (בשל תקלת תיאום לו"זים), בטל מבחינתנו הצורך הדחוף במפגש. הדיון בסוגיות האסטרטגיות שעליהן התבקשנו לייעץ יתקיים בהמשך כמתוכנן".
מלשכת שר הבריאות ניצן הורוביץ טרם התקבלה תגובה.