3 צפייה בגלריה
מוחמד א-נאג'י
מוחמד א-נאג'י
"מישהו צילם אותי עם גבר ואיים שיפיץ את התמונות אם אסרב לעבוד בשבילו". מוחמד א-נאג'י כפי שתועד בסרטון שפורסם
חשיפת ה"מרגלים הפלסטינים" ממשיכה לתפוס תאוצה ברשות הפלסטינית: לאחר שבשבת מיליציית "גוב האריות" הוציאה להורג צעיר פלסטיני שהואשם בשיתוף פעולה עם ישראל, היום (חמישי) פורסם סרטון המתעד את וידויו של מוחמד א-נאג'י, פלסטיני נוסף המואשם בשיתוף פעולה.
א-נאג'י העיד בסרטון, ככל הנראה תחת איומים, כי נסחט על ידי אדם להעביר מידע על המתרחש במחנה הפליטים נור א-שמס וכן על פעיל ג'יהאד אסלאמי מבוקש, שהוביל לחשיפתו כמשתף פעולה. עקבותיו של א-נאג'י נעלמו לאחר פרסום הסרטון, ולא ידוע אם הוא חוסל או נעצר על ידי המודיעין הפלסטיני.
3 צפייה בגלריה
 מועתסם אלעלי
 מועתסם אלעלי
פעיל הג'יהאד מועתסם אל-עלי, שהוביל לחשיפתו של א-נאג'י
בסרטון שפורסם, א-נאג'י תועד מתוודה כי "מישהו צילם אותי עם גבר ללא ידיעתי, ולאחר שבועיים הוא העביר לי את התמונות ואיים שאם אתנגד לעבוד עבורו, 'אני אפיץ את כל התמונות והסרטונים שלך בוואטסאפ'. הסכמתי והוא הנחה אותי שאעביר לו "את כל מה שקורה אצלכם במחנה הפליטים נור א-שמס".
א-נאג'י תיאר כי אותו אדם נפגש עמו בשכם ו"ביקש שאדבר עם יהודי שאמר שהוא מהמוסד. לאחר כמה ימים ביקשו שאדבר עם אחד מהמבוקשים, לבדוק מה הם צריכים. יצרתי קשר עם אחד מהם, מועתסם אל-עלי, שאמר שהוא צריך אקדח. לא הבאתי לו אחד, אבל הצעתי שיתחבא בבית שלנו לאחר שהוריי יטוסו לחו"ל כי הקצין רצה להרוג אותו".
המבוקש אל-עלי הוא אסיר משוחרר, מהפעילים הבולטים של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני באזור טול כרם, והוא זה שחשף כאמור את א-נאג'י כמשתף פעולה.
3 צפייה בגלריה
 זוהיר גליד
 זוהיר גליד
זוהיר רליד בתיעוד מהסרטון שפורסם אחרי שנרצח, שבו הוא מודה ב"מעשיו" - תחת איומים
פרסום וידויו של א-אנג'י מגיע כאמור לאחר שבשבת האחרונה חוליית הטרור "גוב האריות" הוציאה להורג את זוהיר רליד, צעיר מהעיר העתיקה בשכם שלטענתם שיתף פעולה עם ישראל, סייע בהפללתם של רוב מנהיגי הגוב - והביא לחיסולם. רליד העיד גם הוא בסרטון שפורסם לאחר רציחתו כי נסחט באופן דומה לא-נאג'י - לאחר שצולם בסתר כשהוא מקיים יחסים עם גבר.
בגוב האריות לקחו אחריות על הוצאתו להורג של רליד, ברקע שתיקה מוחלטת מצד הרשות הפלסטינית, ושאלות על אי-מסירת הנאשמים לחקירת שירותי הביטחון הפלסטיניים.
לקיחת האחריות של גוב האריות על החיסול היא חריגה ומהווה תקדים, שכן הוצאתם להורג בשטח של הנאשמים בריגול עבור ישראל התרחשה אמנם באינתיפאדות הראשונה והשנייה, אך נעצרה לחלוטין ב-2005 עם תום האינתיפאדה השנייה וכניסתו של מחמוד עבאס לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית. חזרתן של ההוצאות להורג בשטח, לצד הצהרה הרשמית של גוב האריות עליהן, מהווה תקדים המשקף את חולשתה והתפוררותה של הרשות, ואת הפער הגדול בינה לבין "פעילי ההתנגדות".