2 צפייה בגלריה
משה צ'יקו אדרי
משה צ'יקו אדרי
משה (צ'יקו) אדרי. מנכ"ל הכנסת הבא
(צילום: חורחה נובומינסקי )
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הודיע היום (שני) כי ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי (55) ימונה למנכ"ל הכנסת. המינוי של אדרי, שמינויו למפכ"ל סוכל בשלהי 2018 בזמן שכיהן כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, כפוף לאישור ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני. "אני מודה ליו"ר הכנסת על האמון שנתן בי", הגיב אדרי. הוא הוסיף: "כמי שהקדיש את כל חייו לשירות המדינה זו זכותה גדולה עבורי לשרת אותה כעת ברשות המחוקקת".
"יחד עם ראשי האגפים, עובדות ועובדי הכנסת המסורים נפעל להצלחתו של בית המחוקקים למען אזרחי ישראל כולם", סיכם אדרי שיחליף בתפקיד את גיל סגל, שמונה לאחר השבעת ממשלת בנט-לפיד. אוחנה הסביר את המינוי וציין כי "ניצב בדימוס אדרי הוא אדם עתיר זכויות ששירת את מדינת ישראל וביטחונה במשך כשלושה עשורים. הוא מביא עימו ניסיון ניהולי עשיר אותו צבר במגוון רחב של תפקידים ורקע משמעותי בהובלת פרויקטים ובתהליכים מורכבים הנוגעים לעבודת הכנסת והממשלה".
2 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
"מביא ניסיון ניהולי עשיר". אוחנה על אדרי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד הוסיף יו"ר הכנסת כי "כישוריו, ניסיונו והבנתו בתחום יסייעו רבות לעבודתה השוטפת של הכנסת ולהצלחתה. אני מודה ל'צ'יקו' שנענה בפעם הרביעית בחייו להיקרא לדגל שירות המדינה ומאחל לו הצלחה רבה".
אדרי נשוי ואב לשלושה, תושב כפר אורנים, הוא בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל ותואר שני בלימודי מזרח תיכון. לאחר שירותו הצבאי, אותו סיים כסגן מפקד סיירת גולני, התגייס למשטרת ישראל בה שירת את ביטחון המדינה 28 שנים וכיהן בתפקידי שטח, ניהול וקצונה בכירים כגון: ראש אגף התנועה, מזכיר ביטחוני וראש המטה המבצעי לשר לביטחון הפנים, מפקד מחוז ירושלים ומפקד מחוז תל אביב.
הוא מונה למפכ"ל בנובמבר 2018, בזמן שהיה מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, וחודש לאחר מכן הודיע על הסרת מועמדותו. אדרי, שנבחר לתפקיד על ידי השר לביטחון פנים דאז גלעד ארדן, קיבל את ההחלטה לאחר שורה של גילויים שהטילו ספק בהתאמתו, והובילו את ועדת גולדברג למינוי בכירים להמליץ שלא למנותו.