בזמן שבישראל נשואות העיניים לתגובה האפשרית של איראן על חיסול חסן מהדווי בסוריה, לפחות 11 מאנשי משמרות המהפכה נהרגו לפנות בוקר (יום ה') ועוד 10 נפצעו במתקפה של אנשי מיליציה סונית במחוז סיסטאן-בלוצ'יסטן שבדרום הרפובליקה האיסלאמית.
1 צפייה בגלריה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי נאום ברכה ל נורוז
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי נאום ברכה ל נורוז
המנהיג העליון של איראן חמינאי. "ג'ייש אל-עדל" דורש שיפור זכויות לבלוצ'ים
(צילום: AFP / HO / KHAMENEI.IR)
את ההתקפה על אנשי כוחות הביטחון האיראניים ביצע ארגון "ג'ייש אל-עדל" ("צבא הצדק"), ולפי ממשלת איראן במהלכה ניסו אנשי המיליציה להשתלט על מטות של משמרות המהפכה בצ'בהאר ובראסק. בחילופי האש איתם הרגו אנשי הביטחון האיראנים 16 אנשי מיליציה. לפי סוכנות הידיעות הממלכתית אירנ"א, במהלך המתקפה לקחו אנשי המיליציה בני ערובה בשתי זירות. לא נמסר מה עלה בגורלם של השבויים.
מחוז סיסטאן-בלוצ'יסטן הוא מחוז עני שרוב תושביו סונים, בעוד איראן ככללה היא מדינה שיעית. "ג'ייש אל-עדל", שמוגדר ארגון טרור לא רק על-ידי איראן, אלא גם על-ידי ארה"ב, ובגרסתו הקודמת אף נשבע אמונים לדאעש, מנהל שם כבר שנים מאבק מזוין נגד המשטר, בשאיפה לשפר את תנאי החיים של המיעוט הבלוצ'י, שהוא מיעוט מוסלמי סוני.
האזור שוכן סמוך לגבול עם אפגניסטן ופקיסטן, ובשנים האחרונות אירעו בו עימותים רבים בין כוחות הביטחון של איראן לבין מיליציות סוניות וסוחרי סמים. איראן משמשת נתיב מרכזי להברחת סמים מאפגניסטן למערב ולאזורים אחרים.
במתקפה קודמת, בדצמבר האחרון, הסתערו אנשי מיליציה בסיסטאן-בלוצ'יסטן על העיירה ראסק והרגו שם 11 מאנשי כוחות הביטחון האיראניים. בינואר, בהסלמה בין-מדינתית נדירה, תקפה איראן בטילים שני בסיסים של מיליציות בשטח פקיסטן השכנה. בעקבות זאת מיהרה איסלאמאבד להגיב במתקפה צבאית משלה על בדלנים הפועלים נגדה לדבריה מתוך שטח איראן.