נטע סימון, בת זוגו של סמ״ר איתי חן ז"ל, שמשפחתו התבשרה השבוע כי חמאס מחזיק בגופתו ברצועת עזה, עדיין לא מעכלת את הבשורה הקשה, אחרי המאבק הממושך להבאתו איתי חזרה לישראל משבי ארגון הטרור. ״הייתי האחרונה ששוחחה עם איתי באותה שבת ארורה. הוא סגר שבת, ובבוקר החלו הבומים המטורפים בגזרה שלו. דיברנו בפעם האחרונה סביב 06:30, הוא הסביר לי שיש מטח טילים מטורף, וזהו. אחר כך ניסיתי לשלוח לו עוד המון הודעות, כמו המשפחה שלו, אבל הוא כבר לא ענה לנו".
2 צפייה בגלריה
סמ"ר איתי חן ז"ל ובת זוגו נטע סימון
סמ"ר איתי חן ז"ל ובת זוגו נטע סימון
סמ"ר איתי חן ז"ל ובת זוגו נטע סימון
נטע תיארה כי "הבנו אחרי כמה ימים שבעצם איתי חטוף בעזה, ובכל הזמן הממושך הזה מאז, חמישה חודשים, האמנתי שהחבר האהוב שלי, החסון והחתיך, ישרוד. האמנתי שעסקה תגיע ויחד עם שאר החטופים הוא ישוב למשפחה שלו, שנאבקה בכל פינה בעולם, וכמובן שאלי. כל כך רציתי שישוב אלי, כל כך התגעגעתי לחבר הטוב שלי עם לב הזהב, ואז השבוע התבשרנו על הנורא מכל, שעל פי ממצאים של הרב הצבאי הראשי, איתי בעצם לא בחיים וגופתו מוחזקת בשבי החמאס״.
איתי ונטע הכירו בעת שעבדו יחד כמדריכים בקייטנה באוניברסיטת תל אביב. ״אני הבאתי את איתי לשם. הוא היה ספורטאי מצחיק וחייכן - והוא היה ממוקד מטרה ממש", סיפרה. "הוא חיזר אחרי כמו רומנטיקן אמיתי, לא וויתר, ואני פשוט התאהבתי בו. איתי היה אדם עם ערכים ולב זהב, ובעיקר נותן מעצמו לכולם, דואג תמיד קודם לחברים ואחר כך לעצמו". השניים תכננו ללמוד בארה"ב אחרי שחרורו של איתי מצה"ל. נטע סיפרה בכאב: "אהבנו מאוד אחד את השנייה, והאמנתי בכל ליבי שאיתי ישוב אלי ויחבק אותי שוב עם הידיים הגדולות והעוטפות שלו החיוך שתמיד היה לו, אך מבחינתי ומבחינת המשפחה של איתי - המסע לא תם. נמשיך להיאבק למען הבאת גופתו לקבורה בישראל".

מחר: מסע דגלים לזכרו של איתי בנתניה

מסע דגלים לזכרו של איתי יצא מחר בשעות הצהריים מבית משפחתו שבנתניה. בצעדה צפויים להשתתף מאות מתושבי העיר ויישובי הסביבה, יחד עם בני משפחות חטופים אל בית הכנסת "ישראל הצעיר" בעיר, שם בני המשפחה יספרו על איתי.
2 צפייה בגלריה
סמל איתי חן ז"ל
סמל איתי חן ז"ל
"חייבים להמשיך להיות ביחד עד שתוחזר גופתו של איתי"
(צילום: דובר צה"ל )
גם בבית הספר אורט גוטמן בנתניה, שם למד איתי, קיימו טקס מרגש לזכרו של איתי, בהובלת חבריו מהמש"צים (מדריכי של"ח צעירים), שסיפרו חוויות וסיפורים אישיים עליו. בטקס ציינו את תכונותיו של איתי, ואת ערכיו הגבוהים למצוינות. בהמשך היום התקיימו שיחות כיתתיות בליווי כל מורי בית הספר על מנת לאפשר לתלמידים מקום לשתף את תחושותיהם. איתי, בוגר כיתת המצוינות של מחזור ל"ו, סיים את לימודיו באורט גוטמן בקיץ 2022 כתלמיד מצטיין במגמת ביוטכנולוגיה", אמרה מנהלת ית הספר טל בר עוז בטקס. "הוא היה מדריך של"ח פעיל ובולט, אהוב ומקובל, שעבר את כל המסלול והקורסים, כולל קורס הישרדות.
משפחת חן האהובה, רובי, חגית, רועי, אלון, סבא גדעון, נטע חברתו היקרה, וכל בני הדודים היקרים, השכנים, החברים והמכרים", אמרה המנהלת בסוף דבריה. "הפכנו למשפחה שכולה אחת גדולה, ואנחנו חייבים להמשיך להיות ביחד עד שתוחזר גופתו של איתי ארצה. נישא תפילה להשבת כל החטופים והחטופות חזרה ארצה, לשובם של כל החיילים בשלום הביתה ולהחלמת כל הפצועים במהרה. איתי שלנו, נזכור אותך תמיד, אתה תמשיך להיות מודל והשראה לתלמידינו".