פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום כנגד איימן עסיוי (51), מורה עסיוי (39) מחורה ושני קרובי משפחה קטינים בגין רצח, לאחר שתכננו והוציאו לפועל את התוכנית לדקור את איה חג'אג' למוות כשהיא בשבוע 30 להריונה, לנגד עיני שני ילדיה הקטינים.
2 צפייה בגלריה
אירוע דקירה בלוד
אירוע דקירה בלוד
התיעוד שהביא לפענוח מקרה הרצח
מכתב האישום שהוגש על ידי עורכי הדין שרון משעל ואלירן אשכנזי עולה כי איימן נשוי למורה, אלו נישואיו השניים, שני הקטינים הם קרובי משפחתם, וכי איה חג'אג' ז"ל היא ביתו של איימן מנישואיו הראשונים. איה הייתה נשואה, התגוררה בלוד, אם לשלושה ילדים קטנים ובהריון בשבוע 30. הרקע לביצוע הרצח נבע מכך שאיימן ביקש מאשתו הראשונה לחזור להתגורר איתו ועם משפחתו בחורה, אך היא סירבה, ואיה ואחיותיה תמכו בסירובה של אמן. לכן איימן התנכל ואיים עליה ועל אחיותיה, וב-29 בנובמבר החליט, לאחר גיבוש תוכנית ממשית, לרצוח את בתו.
לפי האישום, איימן שיתף את קרובי המשפחה הקטינים בתוכנית, שהחליטו להצטרף ולממש אותה. לטובת העניין, השלושה נפגשו בחצר ביתו של איימן בחורה, סיכמו כי הקטינים ייסעו לפנות בוקר ללוד מצוידים בסכין, ימתינו לאיה מחוץ לביתה, וכשיבחינו בה, אחד מהם ייצא מהרכב וידקור אותה למוות, והשניים ימלטו מהמקום כשהקטין השני נוהג. באותו יום הם גנבו לוחית זיהוי והתקינו אותה על הרכב שבנו של איימן הביא עבורם.
2 צפייה בגלריה
איה עסיוי
איה עסיוי
הנרצחת איה חג'אג'
בהתאם לתוכנית ובהנחייתו של איימן, נסעו הקטינים ללוד לבושים שחורים עם מסכות פנים שחורות וסכין. ב-30 בנובמבר, בסביבות חמש בבוקר, חנו מתחת לביתה של איה וארבו לה. כשיצאה בשמונה בבוקר עם שני ילדיה בני ארבע וחמש, יצא הקטין מהרכב, הסתער לעברה והחל לדקור אותה מאחור. הוא המשיך ודקר אותה בגבה, בחזה וברגלה גם כשניסתה להתגונן וכשהייתה שרועה על הרצפה, לעיני ילדיה, ולאחר מכן נכנס לרכב והשניים נמלטו משם. עוברי אורח הזעיקו סיוע אך איה הגיעה לבית החולים ללא סימני חיים. הרופאים ביצעו ניתוח קיסרי בהול בניסיון להציל את העובר, אך גם היא הוצאה ללא רוח חיים.
הקטינים שנמלטו לחורה הסירו את לוחיות הזיהוי הגנובות מהרכב, השליכו את הסכין למדורה בחצר הבית, איימן שטף את ידו של הקטין שנפצעה בזמן הדקירות ומורה חבשה אותו. לפי הפרקליטות, הקטין השני ניסה לגבש טענת "במקום אחר הייתי" והחל להסתובב במקומות שבהן מותקנות מצלמות. בזמן מעצרו של קטין 1, מורה שלחה הודעה קולית לאחד מבניה ותדרכה אותו מה לומר בעדות על מנת לשבש חקירה.
כתב האישום כולל אישום נוסף לגבי אירוע שהתרחש באפריל 2022 ובו איימן ישב בחצר ביתה של איה יחד עם שניים מאחיה ומסיבה לא ברורה החל לתקוף אותה, היכה אותה באגרופים בפניה, משך בשיערה ובעט בה כשהיא על הרצפה מתחננת שיניח לה. בעלה של איה שמע את הצעקות, יצא לחצר וניסה להזיז אותו, אולם איימן שלף סכין ואיים על בעלה שיתרחק. אמא של איה, אשתו של איימן מנישואיו הראשונים, שמעה את הצעקות, הפרידה בניהם ולקחה אותה לבית החולים. באישום זה מיוחסת לאיימן עבירה של חבלה חמורה בבן משפחה.
עו״ד זקי אלעברהעו"ד זקי אלעברה
כתב האישום מייחס לאיימן ולשני הקטינים עבירות של רצח בנסיבות מחמירות בצוותא חדא, שינוי זהות של רכב או של חלק של רכב, שיבוש מהלכי משפט. לקטין 2 מיוחסת גם עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף (לא הוציא מעולם), נהיגה ללא ביטוח, ולמורה מיוחסת עבירה של שיבוש מהלכי משפט. בנוסף הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגד איימן ושני הקטינים.
תגובה עו"ד זקי אלעברה, שמייצג את הנאשם הקטין בן ה-14, שמיוחס לו שדקר: "מדובר בקטין בן 14, נעדר עבר פלילי, שלא נחקר בעבר כלל. חווה שלילת זכויות בסיסיות. נלמד את חומרי החקירה, ונגיב לגופו של עניין".
עורכי הדין ענת יערי ונג'ואן שביטה מהסניגוריה הציבורית מסרו בתגובה לכתב האישום המיוחס לאחד הקטינים: "מדובר בקטין כבן 15 ללא עבר פלילי. הוא מכחיש את האישומים המיוחסים לו. טרם קיבלנו את חומרי החקירה, לאחר שנקבל ונלמד אותם, נציג את טענותינו בבית המשפט".