אווירה כואבת ועצובה שררה היום (רביעי) בכפר קרע בעקבות הרצח של סאיד זיד (22), שנורה בפתח ביתו כשעמד לצאת לעבודה. הרוצח אף ביצע וידוא הריגה בקורבן, לפני שנמלט מהזירה, וכל זאת לעיני אשתו של זיד - שנישאה לו רק לפני חודש - שהמתינה לו ברכבו.
עבד אל-מונעם זיד, אביו של סאיד, אמר ל-ynet כי בנו היה אהוב במיוחד בכפר. "איבדנו אדם שכולם אהבו אותו. כל מי שהשתתף בחתונה אמר שהרגיש כאילו חיתן את בנו". הוא סיפר על התקווה בקרב בני המשפחה להתבשר על היריון בקרוב, אך גם הציפייה הזו נגוזה. "הכול נהרס, אנחנו אפילו לא יודעים מי עומד מאחורי הרצח הזה. אנחנו מוכים בתדהמה ובכאב".
2 צפייה בגלריה
סאיד זיד
סאיד זיד
"היה אדם בעל מוסר גבוה, מהצעירים הטובים שיש לנו". סאיד זיד וזירת הרצח בכפר קרע
"אשתו של בני התקשרה אלינו כשהיא צועקת ואומרת לנו 'ירו בבעלי'", הוסיף האב. "לפושעים האלה אין רחמים. אני מאחל להם רק הרס בחיים".
מוחמד זיד, חמיו של הנרצח, הוסיף כי "סאיד היה אדם עם הוד, בעל מוסר גבוה, מהצעירים הטובים ביותר שיש לנו. כולם יכולים להעיד על כך. הבת שלי לא מעכלת את זה שאיבדה את בעלה. היא לא מסוגלת לדבר כרגע. רק לפני חודש הייתה חתונה שמחה ואווירה כל כך מיוחדת, הם ניפצו לנו את כל התקוות והשאירו לנו צער וכאב".
2 צפייה בגלריה
מוחמד זיד
מוחמד זיד
"הבת שלי לא מעכלת שהיא איבדה את בעלה". חמו של סאיד, מוחמד זיד
מוחמד אמר כי הוא לא מצפה שהמשטרה תגיע לאחראים בשל שורת מקרי הרצח בחברה הערבית שלא פוענחו במשטרה. "איפה הממשלה והמשטרה?", זעק. "המוסדות האלה חייבים להילחם בפשיעה ולחסל אותה. המשטרה צריכה לתת לנו פתרונות ולהפסיק עם הזלזול, אחרת הפשיעה תימשך", אמר.
מתחילת השנה נרצחו 67 בני אדם בחברה הערבית. בשבוע שעבר נרצח ביריות עבד אל-עזיז עית, צעיר כבן 20 ממזרח ירושלים, ביישוב אלעיזריה שברשות הפלסטינית - לשם הגיע כדי להביא דברים למסיבת האירוסים שלו, שהייתה אמורה להתקיים באותו היום. יום קודם לכן נורו בטבריה שני צעירים תושבי דיר חנא. השניים פונו לבית החולים פוריה כשמצבם קשה.