7 צפייה בגלריה
הזירה בכפר קרע
הזירה בכפר קרע
הזירה בכפר קרע. הקורבן נורה על ידי צמד חשודים שנמלטו
ארבעה מקרי אלימות קשים בלילה אחד: ג'אמל קבועה (37), במקור מהנגב, נורה למוות אמש (שישי) בפתח ביתו השכור בכפר קרע. כמעט במקביל, זיאד איוב (25) נורה למוות ביישוב נחף הסמוך לכרמיאל, ובקריית אתא - גבר כבן 42 נורה למוות על ידי רעול פנים בפתח בניין. ובנגב: צעיר כבן 25 נפצע באורח קשה באירוע אלימות באזור להבים.
בשעה 22:16 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על פצוע מאירוע אלימות בכפר קרע. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום דיווחו על גבר עם פציעה חודרת ללא סימני חיים וקבעו את מותו. מהמשטרה נמסר כי חקירת האירוע החלה, וכי מתבצעות סריקות אחר היורים לצד איסוף ממצאים פורנזיים בזירה.
ההערכה היא כי הקורבן, קבועה, היה מעורב באירוע בנגב לפני כשנתיים, שבו נדרס אדם בן 79, ושבעקבותיו עבר לכפר קרע. על פי החשד, שני היורים הגיעו לביתו עם רכב, ירו בו כשישב ברכבו ונמלטו.
7 צפייה בגלריה
זיאד איוב
זיאד איוב
הנרצח בכפר נחף. זיאד איוב
זמן קצר לאחר מכן, איוב נורה למוות בנחף: בשעה 23:35 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על פצוע מאירוע אלימות בנחף. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו במקום. הנרצח רכש אתמול רכב חדש והזמין את חבריו להסתכל עליו, ולבסוף נורה כשהיה בתוכו. פרמדיק מד"א שלום צ׳יקושוילי סיפר: "הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה חודרת. הענקנו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה ממושכות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

7 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בקריית אתא
אירוע אלימות בקריית אתא
זירת הרצח בקריית אתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
7 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בקריית אתא
אירוע אלימות בקריית אתא
הזירה בקריית אתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
7 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקריית אתא
זירת הרצח בקריית אתא
(צילום: דוברות המשטרה)
עוד אמש, גבר כבן 42, תושב שכונת קריית חיים בחיפה, נורה למוות בקריית אתא. צוות מד"א פינה אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם ביצעו בו פעולות החייאה ולבסוף קבעו את מותו. שכנים מספרים כי הגבר ירד מבניין, עמד ליד האופנוע שלו ונורה בידי רעול פנים שנמלט מן המקום. המשטרה פתחה בחקירה.
בשעה 23:39 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על פצוע מאירוע אלימות ברחוב חפץ חיים בקרית אתא. חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א איתי מזור סיפר: "הפצוע שכב ברחבת הכניסה לבניין כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".
בהמשך הלילה, האלימות לא פסחה גם על הנגב. בשעה 00:39 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פצוע מאירוע אלימות באזור להבים. צוות מד"א טיפל בו במקום ופינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
7 צפייה בגלריה
פינוי הפצוע מאירוע האלימות באשקלון
פינוי הפצוע מאירוע האלימות באשקלון
זירת הרצח באשקלון. זהות הדוקר ידועה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
7 צפייה בגלריה
עלי ומחמוד פאחורי
עלי ומחמוד פאחורי
עלי ומחמוד פאחורי. היורים נמלטו מהמקום
אירועי אמש סגרו יממה אלימה במיוחד עם שלושה אירועי רצח מוקדמים יותר: אתמול אחר הצהריים נדקר למוות גבר כבן 33 באשקלון. מהמשטרה נמסר כי הם פתחו בסריקות נרחבות לאיתור הדוקר, שזהותו ידועה.
בלילה שבין חמישי לשישי נורו למוות סמוך לקריית טבעון בני הדודים עלי ומחמוד פאחורי. אלמונים ירו עשרות קליעים על רכבם ונמלטו מהמקום, וצוות מד"א קבע את מותם של השניים בזירה. על פי החשד, הרקע לרצח הוא סכסוך בין עבריינים.
מקרי הרצח בכפר קרע ובנחף העלו את מספר הנרצחים בחברה הערבית לתשעה בתוך פחות משבוע. למעשה, בממוצע נרצח בכל יום בשבוע האחרון לפחות אדם אחד בחברה הערבית. בסך הכול נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה 43 בני אדם, בהשוואה ל-52 בתקופה המקבילה אשתקד, ומתחילת חודש יוני נרצחו 12.
פורסם לראשונה: 22:45, 17.06.22