3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס  במליאת הכנסת
מנסור עבאס  במליאת הכנסת
עבאס
(צילום: עמית שאבי)
אחרי המבוכה שגרם לרע"מ ח"כ מאזן גנאים בהצבעה על חוק יו"ש, ובעקבות הנתק בינו לבין חברי המפלגה, יושב הראש מנסור עבאס כבר לא מתבייש להכריז שיש לו מועמד שיחליף את הח"כ המורד. אתמול אמר גנאים כי אינו מתכוון להתפטר וימשיך להצביע נגד כל חוק שהממשלה תציע ונוגד צו מצפונו.
הבוקר, בראיון לכאן ב', הצהיר עבאס כי המועמד שלו להחליף את גנאים הוא עטא אבו מדיגם, מספר 6 ברע"מ. אבו מדיגם הוא ראש העיר ברוטציה של רהט, וצפוי להיכנס לתפקיד ראש העיר בפועל באוקטובר הקרוב.

אלא שבשיחה עם ynet אמר אבו מדיגם כי הוא לא מעוניין להיכנס לכנסת. "אני סוגר מעגל בזה שאני נכנס לעיריית רהט, העירייה הערבית הגדולה ביותר בארץ", הוא אמר.
אבו מדיגם נחשב לאיש מפתח בקרב הבדואים בנגב, שם שילש את כוחה של רע"מ. עבאס מעדיף אותו על פני כל מועמד אחר בגלל תמיכתו במהלכי רע"מ בקואליציה. אבו מדיגם הצהיר לא פעם שיש לחזק את רע"מ ולא לצאת מהקואליציה.
3 צפייה בגלריה
עטא אבו מדיגם
עטא אבו מדיגם
הגדיל את כוחה של רע"מ בנגב. אבו מדיגם
לפני אבו מדיגם ברשימת רע"מ נמצא עלאא ג'בארין בן ה-37, נציג הצעירים בתנועה האיסלאמית. ג'בארין תושב אום אל פחם, אקטיביסט מוכר, רוקח ומחנך מאוד מוערך בעירו. "אני עדיין מספר 5 ברע"מ, לא הגשתי את התפטרותי מחברות ברשימה", הוא אמר ל-ynet. "התפטרתי לפני חודש בתקשורת במחאה על מה שנעשה במסגד אל-אקצא: תקיפת מתפללים על ידי המשטרה במקום הכי קדוש למוסלמים. זו תעודת עניות לממשלה הזו, לכן אני מגנה כל התחברות לממשלה הזו, אני נגד קיומה. מצד שני, הבאה אחריה תהיה ממשלה הרבה יותר ימנית ופשיסטית".
ג'בארין ידוע כבעל דעה נחרצת בעניין המהומות בהר הבית. יעידו על כך הפוסטים הנוקבים שפרסם ברשת בתקופת הרמדאן, אז התבטא נגד תקיפת מתפללים מוסלמים ונגד כניסת המתפללים היהודים. יחד עם זאת, הוא אומר שהוא מעריך את המהלכים שנעשו ברע"מ.
3 צפייה בגלריה
עלאא ג'בארין
עלאא ג'בארין
"יכול להיות שבעוד כמה שנים אתמודד מול עבאס". ג'בארין
"רע"מ עשו מהלך מדהים והיסטורי, רווי הישגים, למען החברה הערבית שייקח זמן עד שנראה את כל ההישגים הלכה למעשה. בפועל אני מאוד מכבד אותם ויש לי קשרים טובים מאוד איתם", אמר ג'בארין. "נבחרתי כנציג הצעירים ברשימה ואני חלק מהתנועה האיסלאמית שהיא תנועה דמוקרטית ממדרגה ראשונה. יכול להיות שבעוד כמה שנים אתמודד מול מנסור עבאס על ראשות רע"מ, אין לדעת".
ג'בארין אמר שהתאכזב כששמע שעבאס מעוניין שאבו מדיגם יתפוס את מקומו של גנאים בכנסת: "עבאס עד כה התעלם ממני. למרות שיש בינינו יחסים טובים מאוד, היום בתקשורת נשאל על המתמודד שיגיע אחרי מאזן גנאים והוא דיבר על המועמד שאחריי".