הקלטת שיחה של ראש הממשלה נפתלי בנט עם אביו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנפצע בגבול רצועת עזה בשבת ומצבו מוסיף להיות קשה, פורסמה בצהריים (יום ב') - ובה נשמע בנט מתבלבל בשמו ושואל היכן בכלל הוא מאושפז. אחרי פרסום השיחה, ראש הממשלה התנצל: "ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי".
"מדוע אתם ממשיכים עם המחדלים האלה? מדוע? למה? אם ייפגעו בכיוון שלך, איך תרגיש? הם מתקרבים עד לגדר, איפה אתם חיים? באיזה עולם? איפה אתם? באמת", הטיח האב בראש הממשלה, שלא הגיב.
"כן לירות, לא לירות, לירות ככה, לקבל פקודה ממשמר הגבול. אתם לא יודעים לקבל החלטות? אתה מפחד? תתעורר. ממי אתה מפחד? מעבאס. תתעורר. אתה פחדן, אתה וכל הממשלה שלך פחדנים, תעשו משהו. תעיפו אותם מהשטח לקילומטר לא להתקדם, מה זה? איפה אתם חיים? אין לכם ילדים? יש לי ילד אחד. מה יש לך לענות לי אדוני רה"מ?".
בנט אמר: "אני רוצה לדעת כרגע איפה יוסי מאושפז".
"בסורוקה", ענה האב. "ואתה שם?", שאל ראש הממשלה. "בראל", תיקן אותו האב. "תבוא, נראה אותך. אנחנו לא אנשי פוגרומים כמו שעושים על החיילים שלנו. תבוא תהיה גבר".
בנט שאל "בראל כרגע מנותח?", והאב יוסי השיב: "נותח, מצבו אנוש. נראה אותך תבוא. תבוא תבקר את החייל שלך. בטלפון? עוד יומיים ישכחו הכול, לא קרה כלום. איפה אתם חיים, באיזה עולם? תתעוררו. הילדים שלנו הולכים, תתעוררו. תיקח אחריות, תתעורר".

אחרי פרסום השיחה, ראש הממשלה בנט פרסם כאמור הודעת התנצלות. "הלוחם בראל חדריה שמואלי נפצע קשה בתקרית בגבול עזה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לרפואתו", ציין בנט בהודעתו. "התקשרתי אתמול ליוסי, אביו של בראל, מתוך דאגה כנה לבריאותו של בראל ועל מנת לחזק את ההורים ברגע כל כך קשה בחייהם.
"יוסי הביע בפניי כעס ותסכול טבעיים, ואני מחבק אותו ואת משפחתו. ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי. אין מילים לתאר את הכאב והקושי שהמשפחה עוברת ברגעים אלה.
"חיילי צה"ל ולוחמיו, בוודאי בני משפחותיהם, יקרים לליבי מאז ומתמיד, וכך ימשיכו להיות. זהו קודש הקודשים. אני מבקש לשלוח פעם נוספת חיזוק ותמיכה למשפחה בשעה קשה זו, ומצר על כך שנפגעה. עם ישראל כולו נושא תפילה להחלמתו של בראל".
מוקדם יותר התראיינה האם ניצה ביקשה להרבות בתפילות להחלמת בנה. היא ציינה כי "אין לי שום דבר נגד בנט ואין לי שום עניין עם בנימין נתניהו, אני אזרחית פשוטה. נתניהו צלצל ב-12 בלילה וידע את שם הלוחם ושעבר ניתוחים, דיבר לעניין ואיחל החלמה. שיחה עניינית".
נתניהו עצמו, שנמצא בחופשה בהוואי, שיתף בפייסבוק ידיעה על הטעות של בנט וכתב "בושה". בהמשך מחק את המילה.
2 צפייה בגלריה
יוסי אביו של הלוחם בראל חדריה שמואלי
יוסי אביו של הלוחם בראל חדריה שמואלי
האב יוסי בבית החולים סורוקה
(צילום: חיים הורנשטיין)
2 צפייה בגלריה
פלסטיני יורה לעבר חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה
פלסטיני יורה לעבר חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה
המחבל יורה דרך החרך בחומה, בהתפרעות בשבת
(צילום: EPA)
במקביל, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הבוקר עם ניצה, אמו של הלוחם. הוא חיזק את המשפחה ואמר לאם שבראל הוא גיבור ישראל. "יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל ומייחל להחלמתו המהירה", הוסיף הנשיא.
ד"ר עמית פרנקל מבית החולים סורוקה בבאר שבע עדכן הבוקר במשדר מאולפן ynet על מצבו של שמואלי. "אתמול במהלך שעות אחר הצהריים הוא נלקח שוב לחדר הניתוח ועבר סדרת ניתוחים. מיד לאחר מכן הוא הוחזר לכאן, למחלקה לטיפול נמרץ כללית, כשהוא מורדם ומונשם. לצערי עדיין מצבו מוגדר קשה גם הבוקר".