2 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
שטרן שפרש - ושאר המועמדים
(צילום: רמי זרנגר, אלכס קולומויסקי, קובי קואנקס, נועם פיינר, אבי מועלם, הדר יואביאן, AP)
פרישתו של שטרן מהמרוץ הובילה לבקשת דחייה ביום האחרון לראיונות: שר החוץ יאיר לפיד פנה היום (ד') לחברי הגוף הבוחר את יו"ר הסוכנות היהודית בבקשה לדחות את הבחירות למי שיעמוד בראש הארגון. הערב החליט הגוף הבוחר את יו"ר הסוכנות להיענות לבקשתו של לפיד והודיע על דחייה בהגשת שמות המועמדים עד ליום ראשון הקרוב.
המשמעות היא שההחלטה בנוגע לזהות יו"ר הסוכנות תתקל כמתוכנן, עד 24 באוקטובר, אז יתכנס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית - והיא לא תידחה למושב הבא של חבר הנאמנים בפברואר 2022. הדבר ייתן שהות של כמה ימים ללפיד ובנט להחליט על מועמד מוסכם מטעמם. מוקדם יותר היום דווח כי גורמים בוועדה פנו לשרת החוץ לשעבר ציפי לבני והציעו לה להתמודד. ככל הידוע, לבני היא לא המועמדת של של לפיד ובנט. כמו כן הוזכר שמו של שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון כמועמד פוטנציאלי. גורמים בממשלה אמרו כי שר החוץ וראש הממשלה טרם הציעו מועמד חדש.
מוקדם יותר היום כתב לפיד לחברי הגוף הבוחר: "נוכח הנסיבות, אבקש מכם לשקול לדחות את הבחירות המתוכננות ליו"ר כדי לאפשר לנו לבחור מועמד מוסכם למשרה. מאוד אעריך אם תיתנו לנו את הזמן הנוסף כדי שנוכל להציע את המועמד הטוב ביותר לתפקיד".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד
לא תומכים בינקלביץ' של גנץ, ולא באחרים. בנט ולפיד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפי ההערכות, לפיד ובנט לא תומכים במועמדותה של שרת התפוצות לשעבר עומר ינקלביץ' שאת מועמדותה מקדם שר הביטחון בני גנץ, וגם לא במועמדות של אירנה נבזלין, מייקל אורן, דני דנון ושאר המועמדים.
לפיד, שנמצא בביקור בארה"ב, ככל הנראה יצטרך לבחור יחד עם בנט כיוון שיוכל לפתור גם את הבעיה הקואליציונית עם אלי אבידר, שהתמנה לשר בלי תיק ככל הנראה כי לקח בחשבון שמינויו של שטרן אינו מובטח. האחרון, נזכיר, פרש מההתמודדות על התפקיד אחרי שאמר בריאיון השבוע שגרס תלונות אנונימיות. "באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות הסוכנות היהודית", כתב שטרן. "אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשיי מעידים על דרכי".
למקורביו אמר שטרן כי ההחלטה שלו התקבלה היום בבוקר, בהתייעצות עם בני המשפחה שלו. הוא אמר למשפחתו שהוא מרגיש שנעשה לו עוול גדול. למקורביו הוסיף שהיה פה ציד מכשפות חסר פרופורציה. הוא עדכן את לפיד אתמול, ולאחר מכן פרסם את ההודעה. לפי ההערכות, שטרן פרסם את הפוסט שבו הודיע על פרישתו מהתפקיד כדי להציל את תפקידו כשר וחבר כנסת לאחר שהעריך שאם יישאר במרוץ יגבר הלחץ עליו להתפטר מהממשלה.