כלי תקשורת במצרים דיווחו הערב (יום ג') כי מעבר רפיח ייפתח מחר לקבלת פצועים פלסטינים מרצועת עזה. בדיווחים לא פורסם כמה פצועים יועברו לטיפול רפואי במצרים, אך גורם ביטחוני ישראלי אמר שמדובר ברשימה של 80 איש שנבדקה. בהמשך פורסמו דיווחים דומים על פתיחת המעבר לפצועים גם בסוכנויות הידיעות רויטרס ו-AFP.
לדברי הגורם הישראלי, "מצרים החליטה לאפשר לפצועים בלתי מעורבים עזתים להיכנס לקבל טיפול רפואי מציל חיים בשטחה. זהות הפצועים מוכרת לישראל, נבדקה ואושרה על-ידי מערכת הביטחון. ישראל בדקה את כל השמות והגיעה למסקנה שאין מחבלים ואין אנשי חמאס". גורם מצרי מאל-עריש אמר כי צוותים רפואיים יבדקו מחר את הפצועים במעבר רפיח ויקבעו לאן לפנות אותם.
5 צפייה בגלריה
מעבר רפיח נפתח לסיוע הומניטרי
מעבר רפיח נפתח לסיוע הומניטרי
כניסת סחורות ממעבר רפיח
( צילום: EPA / KHALED ELFIQI)
5 צפייה בגלריה
מעבר רפיח נפתח לסיוע הומניטרי
מעבר רפיח נפתח לסיוע הומניטרי
( צילום: Mohammed Abed /AFP)
5 צפייה בגלריה
סיוע הומניטרי לעזה מעבר רפיח מצרים חרבות ברזל האו"ם
סיוע הומניטרי לעזה מעבר רפיח מצרים חרבות ברזל האו"ם
(צילום: Mahmoud Khaled/Getty Images)
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
עד כה נפתח מעבר רפיח רק להכנסת סחורות לרצועת עזה, כחלק מהסיוע ההומניטרי לפלסטינים. מתחילת המלחמה נכנסו לרצועה 216 משאיות עם מים, תרופות ומזון.
בימים האחרונים דווח בתקשורת הערביות על היערכות בסיני והכנת ציוד להקמת בית חולים שדה לקבלת פצועים מרצועת עזה. בנוסף, לבקשת ישראל, אמורות להגיע לאזור אוניות בית חולים מכמה מדינות בעולם.
העיתון אל-אהראם פרסם היום כי מתבצעות הכנות להקמת בית חולים שדה בצפון סיני, ומנהלת הבריאות האזורית פועלת במלוא הכוח להקמתו. ביום שישי מסרו מקורות מצרים לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד כי מתבצעות עבודות להקמת בית חולים שדה בשיח' זויד, הנקודה הקרובה ביותר לרפיח.
בנוסף, על פי הכתבה באל-ערבי אל-ג'דיד פוליטיקאים ואנשי ציבור מצרים קוראים להחזיר אלפי עקורים מתושבי צפון סיני לערים ולכפריהם ברפיח ובשיח' זויד, כחלק מהתמודדות עם התוכנית "להעברת פלסטינים בכוח מרצועת עזה".

הנגבי על פינוי פצועים למצרים: "אינטרס משותף שלנו"

בתחילת המלחמה הדגיש נשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי, כי קהיר מתנגדת לקליטת פליטים פלסטינים שברחו מבתיהם ברצועה. ישראל מנסה לדחוק בנשיא מצרים לקלוט פליטים, והשבוע העלתה הצעה חדשה: הבנק העולמי ימחק חוב כספי גדול של מצרים, בתמורה לצעד כזה מצידם.
5 צפייה בגלריה
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בקהיר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בקהיר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא מצרים א-סיסי. מסרב לקלוט פליטים פלסטינים - והציע שישראל תקלוט אותם בנגב
(צילום: Christophe Ena / POOL / AFP)
באחרונה פנתה ישראל גם למנהיגים בינלאומיים וביקשה שינסו לשכנע את א-סיסי לקלוט פליטים בסיני. א-סיסי מתנגד לכך, ואף אמר שמצידו - שישראל תקלוט אותם בנגב.
צחי הנגבי, ראש המטה לביטחון לאומי, נשאל היום אם ישראל מעוניינת שמצרים תקלוט פליטים מעזה, והשיב: "אני בשיח עם מקביליי במצרים. חשוב לנו שגם אם זה מה שהם חוששים ממנו שבכל זאת יינתן טיפול לפצועים. ברפיח יש בית חולים גדול, יש אפשרות להקים בתי חולים. יש הרבה דברים שמצרים יכולה לסייע זה אינטרס משותף שלנו".