4 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה בדמשק
תיעוד התקיפה בדמשק
תיעוד התקיפה בדמשק
חיל האוויר תקף אמש (יום רביעי) בדמשק, ומערכות ההגנה האוויריות הסוריות לא פעלו. כך נודע ל-ynet. לפי ההערכה, הותקפו מחסני אמצעי לחימה מתקדמים איראניים.
מדובר בתקיפה השנייה בסוריה תוך שבוע. בתחילת השבוע טיל נ"מ סורי שוגר במהלך תקיפה ישראלית, התפוצץ באוויר ושרידיו נפלו ברהט - כ-400 ק"מ ממקום השיגור. נפילת הטיל הובילה לפיצוץ עז שנשמע במרכז ובדרום הארץ. בהמשך תקפו מטוסי קרב את הסוללה ששיגרה את הטיל, לצד מטרות נוספות באזור.
עוד לפני שנודע מה הוביל לפיצוץ העז, דיווחו בסוריה על תקיפה ישראלית. מערכות ההגנה האווירית של המדינה הופעלו בין השאר בטרטוס ובחומס. הטיל הסורי ששוגר באותה תקיפה עבר מרחק עצום, ושרידיו כאמור נמצאו ברהט, בכמה מוקדים שונים.
4 צפייה בגלריה
 מיקום נפילת הטיל מסוריה
 מיקום נפילת הטיל מסוריה
שרידים מטיל הנ"מ שנפל ברהט
4 צפייה בגלריה
אחד משרידי טיל הנ"מ הסורי שנפל ברהט
אחד משרידי טיל הנ"מ הסורי שנפל ברהט
(צילום: רועי עידן)
בתקופה האחרונה, האיראנים מרכזים מאמץ בהעברת מערכות הגנה אוויריות מתקדמות לסוריה ולחיזבאללה. כעת שורר מתח מול חיזבאללה בגבול הצפוני, שכן פצמ"ר שנורתה מלבנון התפוצצה הבוקר בשטח ישראל, ליד הכפר רג'ר, וצה"ל הגיב בירי עשרות פגזים מתותחים המוצבים בגליל העליון.
סוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס הייתה הראשונה לדווח על השיגור וטענה כי "נורו שתי רקטות", אחרי שבסביבות השעה 8:00 בבוקר נשמע פיצוץ באזור ונראו שני מוקדים של עשן במרחק של מאות מטרים זה מזה.
4 צפייה בגלריה
אזור הפגיעה בדרום לבנון
אזור הפגיעה בדרום לבנון
אזור הפגיעה בדרום לבנון
מוערך כי השיגור לעבר ישראל בוצע בירי מרגמה, שמערכות היירוט לא יכולות לזהות. טווח המרגמה קצר, ולכן לא הגיעה עד הכפר. לפי צה"ל, השיגורים לא אוכנו ולכן סברו תחילה שמדובר בפיצוץ של מטען או מוקש. לאחר שהנפלים נבדקו בשטח, התברר שמדובר בפצצת מרגמה שנפלה בשטח ישראל, ליד גדר המערכת.
גורמים בצה"ל מיהרו להכחיש את הדיווחים ברויטרס, וטענו כי "לא מוכר שיגור רקטה, ייתכן שנשמע פיצוץ מוקש". זמן קצר לאחר מכן עדכן דובר צה"ל בהודעה רשמית כי "אין אירוע בשטח ישראל. מדובר בפיצוץ שהיה מעבר לגדר הגבול, סמוך לכפר רג'ר. הפרטים בבדיקה". בהמשך נמסר מצה"ל כי "מתחקור של כוחות שהגיעו למרחב, עולה כי בוצע שיגור משטח לבנון שהתפוצץ בסמוך לגבול, בשטח ישראל. בתגובה, צה"ל תוקף כעת למרחב שממנו בוצע הירי, בשטח לבנון. אין הנחיות מיוחדות לעורף". האזור שהופגז, לפי דיווחים בלבנון, סמוך למרחב הר דב, שם הוקמו שני אוהלים של ארגון הטרור חיזבאללה.