טיל נ"מ סורי ששוגר במהלך תקיפה ישראלית הלילה התפוצץ באוויר ושרידיו נפלו ברהט - כ-400 ק"מ ממקום השיגור: נפילת הטיל הובילה לפיצוץ עז שנשמע הלילה במרכז ובדרום הארץ. בהמשך תקפו מטוסי קרב את הסוללה ששיגרה את הטיל, לצד מטרות נוספות באזור. מצה"ל נמסר כי אין הנחיות מיוחדות לעורף.
שרידים הענקיים של טיל הנ"מ אותרו על ידי תושבים ברהט, ובמשטרה הודיעו כי שוטרים וכוחות הנדסה של צה"ל פעלו בעיר כדי לבודד את הזירות שבהן הם אותרו. בנוסף, במשטרה קראו לתושבי האזור להישמע להנחיות כוחות הביטחון בשטח ולהימנע מהגעה לזירות. איש לא נפגע מנפילת טיל הנ"מ בדרום הארץ.
4 צפייה בגלריה
אחד משרידי טיל הנ"מ הסורי שנפל ברהט
אחד משרידי טיל הנ"מ הסורי שנפל ברהט
אחד משרידי טיל הנ"מ הסורי שנפל ברהט
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
אחד משרידי טיל הנ"מ הסורי שנפל ברהט
אחד משרידי טיל הנ"מ הסורי שנפל ברהט
(צילום: רועי עידן)

עוד לפני שנודע מה הוביל לפיצוץ העז, דיווחו בסוריה על תקיפה ישראלית. מערכות ההגנה האווירית של המדינה הופעלו בין השאר בטרטוס ובחומס. טיל נ"מ הסורי ששוגר באותה תקיפה עבר מרחק עצום, ושרידיו כאמור נמצאו ברהט, בכמה מוקדים שונים.
אחמד אלהוזייל, קב"ט העיר רהט, אמר כי "מדובר בחלקי טיל שנפל בשכונות בעיר. בשכונה 24 ו-34 ובשתי זירות נוספות במתחם 5, בשכונות החדשות בעיר".
סאמי אלקירנאווי, תושב רהט, סיפר כי "ישבתי בסלון, פתאום שמעתי בום חזק מאוד. הייתי בחרדה. התלבשתי, קפצתי, ופתאום חבר אמר לי שהטיל הארוך, הכבד והענק הזה נפל בשטח פתוח. ישר הרמתי ידיים לשמיים ואמרתי: 'מזל אלוהים'. זה נס גדול שזה לא נפל על בית, אחרת הוא היה מרסק אותו ועושה אותו חלקים קטנטנים. אני רוצה להעביר כאן מסר לכל מי שמאיים על מדינת ישראל: אם פה יהיה גשם, יהיה אצלם מבול. חד משמעי".
4 צפייה בגלריה
 מיקום נפילת הטיל מסוריה
 מיקום נפילת הטיל מסוריה
שריד מטיל הנ"מ שאותר ברהט
4 צפייה בגלריה
טיל נ"מ סורי נפל ברהט
טיל נ"מ סורי נפל ברהט
טיל נ"מ סורי נפל ברהט
ראאד אלעוברה, גם הוא תושב רהט, שיתף: "שמענו בום גדול. הסתכלנו בחוץ ולא ראינו כלום, ואז הבנו שזה נפל על השכנים בזווית הבית. זה משהו גדול וענק. אנשים היו בהלם. הילדים ישנו. זה קרה בבית מאוכלס, לא סתם שטח פתוח. הנפילה הייתה ממש בין הבתים. זה גרם לנזק לגג, אבל איש לא נפגע. הילדים ישנו אבל הצעירים היו בחוץ".
הדיווחים על הפיצוץ העז התקבלו במייל האדום של ynet בין השאר מיישובים במטה יהודה, מרעננה, מירושלים, מאשקלון, מפתח תקווה, מהרצליה, רמת גן, קריית אונו ובאר שבע.
הפעם האחרונה שבה דיווחה סוריה על תקיפה בשטחה הייתה לפני כשבועיים וחצי. אז דיווחה הטלוויזיה הסורית הממלכתית כי ישראל תקפה כמה יעדים באזור דמשק. לפי הדיווח, המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי היעדים שהותקפו הם מחסני נשק ששייכים ללוחמי מיליציות פרו-איראניות.
בפברואר אשתקד נשמעו אזעקות באום אל פחם ובמרחב השומרון, אחרי שטיל נ"מ סורי חדר לשטח ישראל והתפוצץ באוויר. באפריל 2021 נפל בנגב טיל נ"מ ששוגר מסוריה לעבר ישראל, אחרי תקיפה שיוחסה לצה"ל. חלקי הטיל התפוצצו אז באוויר ונפלו בין היתר בבריכה ביישוב אשלים. מערכת הגנה אווירית הופעלה אז נגד ירי הנ"מ הסורי, אבל החטיאה. בתגובה לירי הנ"מ תקף חיל האוויר את הסוללה שממנה שוגר הטיל וכן סוללות טילי נ"מ נוספות במרחב הסורי.