פלסטיני בן 18 נורה למוות בצהריים (שבת) במהלך עימותים עם כוחות מג"ב באלעיזריה, שם השליכו בקבוקי תבערה על השוטרים שניסו לפזר את הפרות הסדר. במג"ב אמרו כי הפלסטיני ניסה להשליך בקבוק תבערה ללא הצלחה, ונורה כשניסה לפגוע בלוחמים פעם נוספת. הוא טופל תחילה במקום על-ידי הכוח הישראלי, ולאחר מכן פונה על-ידי הסהר האדום. מנגד, הפלסטינים דיווחו כי ההרוג, פאיז דמדום, רכב על קטנוע באזור, נורה בצווארו ומת כעבור זמן קצר.
6 צפייה בגלריה
תיעוד מהפרות הסדר באלעיזריה
תיעוד מהפרות הסדר באלעיזריה
תיעוד מהפרות הסדר באלעיזריה. הלוחמים טיפלו בפלסטיני שמת בהמשך מפצעיו
במג"ב מסרו כי "במהלך הפרות סדר אלימות, לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל נטרלו מפגע שהיה עם בקבוק תבערה בידו וניסה להשליכו לעבר כוחותינו שפעלו באלעיזריה. הפרת הסדר כללה יידוי אבנים, זריקת מטעני חבלה ובקבוקי תבערה לעבר כוחותינו שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הפעילות, נוטרל בירי חשוד שניסה ליידות בקבוק תבערה לעבר כוחותינו. החשוד קיבל טיפול רפואי ראשוני על ידי הכוחות ופונה מהמקום על ידי כוחות הרפואה המקומיים". כבכל מפגש של שוטר עם אזרח שנגמר במוות, מח"ש תחקור את התקרית.
6 צפייה בגלריה
פאיז דמדום
פאיז דמדום
ההרוג באלעיזריה, פאיז דמדום
התקרית באלעיזריה התרחשה כשכוחות מג"ב היו בדרכם לאבו דיס, שם הצליחה קבוצת פלסטינים המזוהים עם החזית העממית לפרוץ דלת בגדר ההפרדה ולהניח חפץ חשוד. הפעילים תיעדו את הפריצה ששודרה גם בכלי תקשורת פלסטיניים, שם נשמעו גם שרים בשבחו של ארגון הטרור, והניחו חפץ חשוד מחוץ לחומה.

6 צפייה בגלריה
פורעים פלסטיניים פרצו את גדר ההפרדה ליד אבו דיס
פורעים פלסטיניים פרצו את גדר ההפרדה ליד אבו דיס
פורצים את הדלת ומתעדים מהצד השני
6 צפייה בגלריה
פורעים פלסטיניים פרצו את גדר ההפרדה ליד אבו דיס
פורעים פלסטיניים פרצו את גדר ההפרדה ליד אבו דיס
הפעילים בצדה השני של החומה
במקביל, אירוע חריג נוסף התרחש בשכונת צור באהר שבמזרח ירושלים. שלט תמיכה בפתחי חאזם, אביו של רעד חאזם שביצע את הפיגוע הרצחני בדיזנגוף, נתלה באחד מרחובות השכונה שנחשבת למתונה באופן יחסי. חאזם, איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לשעבר, הפך מאז הפיגוע לדמות בולטת בקרב פעילי הטרור בשל תמיכתו במעשיו של בנו ועידוד ההתנגדות האלימה נגד ישראל.
6 צפייה בגלריה
שלט תמיכה באביו של המחבל מדיזנגוף, צור באהר
שלט תמיכה באביו של המחבל מדיזנגוף, צור באהר
שלט התמיכה בחאזם שנתלה בצור באהר
בשעות הערב הופץ תיעוד של השלכת חפץ דליק לעבר צמחייה הסמוכה לאוהל שהוקם בתור לשכה פרלמנטרית של חבר הכנסת בן גביר בשכונת שייח ג'ראח. כוחות משטרה הגיעו למקום והחלו לתחקר את האירוע. בהמשך הגיע יו"ר עוצמה יהודית למקום והאשים את בכירי הממשלה בהסתה נגדו שהובילה לניסיון ההצתה.

"אני מאשים את בני גנץ, את יאיר לפיד, את יאיר גולן ואת כל השמאל שנמצא בקמפיין מתמשך של הסתה, שנאה ושפיכת רפש נגדי", אמר הח"כ. "הם לא בוחלים בשום דבר. מסיתים ובצורה מפורשת מתירים את דמי. אם שערה אחת משערות ראשי תיפול - מי שאשם זה השמאל. כבר הייתה חוליית חמאס שניסתה לחסל אותי, אני חבר הכנסת הכי מאוים במדינת ישראל. מילים יכולות להוביל לרצח".
בעקבות עליית מבקרים יהודים להר הבית בתקופת החגים, ההסתה ברשתות החברתיות והמתיחות ששוררת בבירה התגברה משמעותית. כמה עשרות מתפרעים פלסטינים נעצרו השבוע כשהשתתפו בעימותים עם כוחות הביטחון, ונרשמו אירועי הצתת פחים, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה וכן ירי זיקוקים לעבר שוטרים במזרח ירושלים. ביום שני האחרון פלסטינים שהתבצרו במסגד אל-ארצא ירו זיקוקים לעבר שוטרים, וסמוך לשער האריות הושלכו אבנים על כוחות הביטחון.