3 צפייה בגלריה
פוענח רצח יעקב כהן בנווה שאנן
פוענח רצח יעקב כהן בנווה שאנן
תום מועלם בבית המשפט וזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה, טל שחר)
תום מועלם, בן 19 מחולון, הוא הצעיר שנאשם ברצח יעקב כהן בן ה-61 לפני חודש וחצי בשכונת נווה שאנן בתל אביב. בפרקליטות שללו את הטענות שהמנוח פגע מינית במועלם.
בכתב האישום, שבו מואשם מועלם ברצח בנסיבות מחמירות, השמדת ראייה, שיבוש מהלכי משפט, גניבה והונאה בכרטיס חיוב, נכתב כי השניים הכירו דרך אתר היכרויות, וזמן קצר לאחר מכן עבר הצעיר להתגורר עם כהן בדירתו. לאחר שכהן גילה שמועלם גנב ממנו כסף, הוא ביקש ממנו לעזוב את הדירה, וכשבוע לאחר מכן התקשר הנאשם לכהן וביקש ממנו ללון בדירה ללילה אחד, ונענה בחיוב.
3 צפייה בגלריה
תום מועלם (דרך המסך) בהגשת כתב אישום ואביו
תום מועלם (דרך המסך) בהגשת כתב אישום ואביו
תום מועלם בהארכת מעצרו בחודש שעבר
(צילום: מוטי קמחי)
מועלם, נדגיש, נשאל בחקירה אם היה ביניהם מגע כלשהו - והשיב בשלילה. מתמלולי החקירה עלה כי מועלם סיפר שהחליט לרצוח את כהן בגלל שנהג לעלוב בו ולומר: "אתה ז**ה, לא יצא ממך כלום, אתה אפס". הוא הסביר לחוקרים שכל חייו הוא ספג עלבונות מסביבתו, ולכן החליט ש"יתפוס אחד שירד עליו" ויפגע בו קשות.
בפרקליטות תיארו את השתלשלות האירועים שהובילה לרצח האכזרי, ואמרו כי הנאשם הגיע לדירתו של כהן לאחר שחיפש באינטרנט "דרכי המתה". הצעיר לקח סכין חדה וגדולה מהמטבח ודקר את כהן בצווארו ובראשו. "המנוח הצליח להתרומם על רגליו ולהימלט לעבר דלת הדירה, אך הנאשם השיגו. בעוד המנוח שואל את מועלם: 'למה, למה?', הצעיר הדף אותו בעוצמה על הרצפה, נטל חפץ עץ מסיבי וגדול והלם בראשו של המנוח", מתואר בכתב האישום.
המשטרה מציגה את פענוח הרצח, בחודש שעבר
(צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שהלם בו, הצעיר בדק את הדופק של כהן - ומכיוון שחשב שהוא עדיין בחיים, לקח כרית גדולה מהספה והצמיד אותה לפניו כדי לגרום למותו. מיד לאחר מכן, טוענת הפרקליטות, שב מועלם ודקר את כהן עשרות פעמים נוספות, תוך שהוא קורא לעברו: "תמות יא בן ז**ה, תמות יא בן ש****ה. מה שכולם עשו לי אני אוציא עליך. את כל החרא שעשו לי כל החיים, כל האנשים שירדו עליי והציקו לי. אני אשחט אותך". בשלב זה, נטל הנאשם סכין מושחזת שהייתה בתיק שלו, ודקר בעזרתה ובעזרת סכין נוספת את כהן - והותיר אותן נעוצות בגופו.
בחקירתו אמר מועלם כי רצח את כהן באופן שרירותי, ואם זה לא היה קורה באותו היום - הוא היה רוצח מישהו אחר. "אמרתי (לעצמי) שהוא חייב למות אחרי כל מה שהוא עשה לי. אם אני לא אהרוג אותו, אני אהרוג מישהו אחר כדי לסגור את הפינה שכל החיים אמרו לי כמה אני אפס. ואז נכנס לי ג'וק לראש ואני לא יודע, לא חשבתי על כלום. נכנס לי ג'וק שאמר לי שהיום הוא חייב למות. אם הוא לא היה מת, מישהו אחר היה מת", אמר.
3 צפייה בגלריה
תום מועלם (דרך המסך) בהגשת כתב אישום ואביו
תום מועלם (דרך המסך) בהגשת כתב אישום ואביו
תום מועלם (במסך) ואביו בבית המשפט, ינואר
(צילום: מוטי קמחי)
הוא סיפר לחוקרים כיצד פעל בקור רוח לאחר הרצח וניסה להסתיר את מעשיו. תחילה הוא התקלח, ארז את בגדיו המגואלים בדם והזיז ספה בדירה כדי להסתיר את הגופה. בפרקליטות הוסיפו כי הוא צילם גם סרטונים של כהן ללא רוח חיים, גנב את כרטיס האשראי שלו עם מסמכים מזהים אחרים ונמלט מהזירה תוך כדי שהוא מתחיל להעלים ראיות.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים כתבה עורכת הדין כנרת מור כאהן, שגם הגישה את כתב האישום, כי מועלם "לא בחל מלטפול עלילת שווא כלפי המנוח בניסיון להפחית מחומרת מעשיו, בכך שטען כי הרצח בוצע לאחר שהמנוח ניסה לאנוס אותו". עו"ד כאהן אמרה כי "בכך גרם המשיב, מעבר למעשה הרצח עצמו, גם לפגיעה אנושה בכבוד המת".