1 צפייה בגלריה
ביאן עבאס שנורתה מכדור תועה בביתה בכפר כנא
ביאן עבאס שנורתה מכדור תועה בביתה בכפר כנא
לא מזמן גם בעלה נפצע מירי ברגלו. ביאן עבאס
רבע שעה בלבד לפני שביאן עבאס (29) נורתה למוות בביתה בכפר כנא, היא דיברה בשיחת וידאו עם אביה אחמד נסאר. לשיחה הצטרפו גם שני ילדיה, בני שנה וחצי ו-4 בלבד. "תשמרי על עצמך ועל הילדים, אני מחכה שתגיעו לבקר אותי", אמר לה האב, תושב טורעאן. והיא הבטיחה לו: "בטח שנגיע לבקר. אני מאוד אוהבת אתכם".

זמן קצר אחרי אותה שיחה התחיל הירי שממנו נפגעה עבאס, ומתה במקום. תושבי כפר כנא סיפרו כי בימים האחרונים התרחשו באותה שכונה כמה מקרי ירי לעבר בתים וכלי רכב כחלק מסכסוך דמים מתמשך, ומנהיגי הקהילה ניסו ללא הצלחה להרגיע את הרוחות. "כלום לא עזר", סיפרו. "היה צפוי שמישהו יירצח בסוף, וביאן שילמה את המחיר". לא מזמן בעלה של ביאן נפצע באורח קל-בינוני מירי ברגלו. לפני 13 שנה נרצח אביו.
ד"ר נהאם עבאס, קרובת משפחה וחברה של ביאן, סיפרה הבוקר ב-ynet radio כי "היא מתה בין הידיים שלי". לדבריה, "התקשרו אליי ואמרו לי 'ירו על ביאן, תבואי'. כשהגעתי היא כבר הייתה מתה". לדבריה, בניגוד לחשדות המשטרה שלפיהן ביאן נפגעה מכדור תועה, "זה היה כדור בכוונה. אנחנו סובלים מאותו אדם, שב-2010 רצח גם את סבא שלי באותה צורה. הוא כיוון לבית, ראה אותה בורחת וירה".
לטענתה, מדובר בסכסוך קטן שהחל ב-2010 בין ילדים קטנים, שהוביל בסופו של דבר לרצח של סבא שלה בצהרי היום. "עכשיו אותו אדם הרג את אשתו של דוד שלי מול הבית שלהם", טענה, ואמרה שהמשטרה יודעת מי אותו אדם. במשטרה, מנגד, חושדים כאמור שמדובר בכדור תועה - וכך גם אמרו תושבים שהיו באזור והיו עדים לירי. לדבריהם, ביאן נורתה למוות מירי שנורה ברחוב, בעת שהייתה בקומה הראשונה בביתה.
כשנשאלה אם ראו בימים האחרונים יותר משטרה בכפר כנא, בעקבות מקרי הירי האחרים, השיבה ד"ר עבאס: "לא, כלום. יש שוטרים שלא עושים כלום. הם גם מפחדים על החיים שלהם".
"כולנו מאוימים", הוסיפה. "אני לא יכולה לשבת בחצר בבית שלי, לא יכולה. אני מפחדת על עצמי, על בעלי, על התינוק שלי, על אבא ואמא, על הכול". ד"ר עבאס, רופאת שיניים שעובדת בנתניה, סיפרה כי החליטה שלא להגיע היום לקליניקה שלה בעקבות אותו פחד.
המשטרה מסרה ביחס לטענות של ד"ר נהאם עבאס: "בעקבות האירוע שוטרים הגיעו לזירה ועצרו שני חשודים בחשד למעורבות ברצח. במהלך החקירה בוצעו ועוד יבוצעו כלל הפעולות הנדרשות במטרה למצות את הדין עם החשודים. על פי החשד מדובר בסכסוך מתמשך שבמסגרתו נאשמים ריצו עונשי מאסר ממושכים. משטרת ישראל קוראת לציבור לפעול למניעת התנהגות בריונית ואלימה".
מתחילת השנה נרצחו 31 בני אדם בחברה הערבית. ביאן עבאס, בכל מקרה, היא לא הקורבן הראשון של ירי תועה בכפר כנא: לפני פחות משנה נהרגה בכפר כנא מירי תועה רזאן עבאס, נערה בת 17, במהלך חילופי אש ארוכים בכפר כנא שבגליל התחתון, בעת ששהתה בחדר שלה. במסגרת חילופי האש נורו יריות לעבר כמה בתים באזור.