עוד חיסול משמעותי שמיוחס לישראל על אדמת סוריה: המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד שמושבו בלונדון, דיווח היום (שישי) כי שלושה בני אדם, בהם אחד ממפקדי משמרות המהפכה האיראניים בסוריה, נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל בעיר החוף בניאס. לצד הבכיר האיראני נהרגו עוד שני בני אדם שאינם אזרחים סורים. הערוץ הסעודי "אל-חדת'" ציטט דיווחים, שלדבריו התפרסמו בתקשורת האיראנית, ולפיהם שמו של הבכיר שחוסל הוא רזא זארעי.
במרכז המעקב טוענים כי בתקיפה הושמדה וילה שבה הסתתרה "קבוצה שמקושרת לאיראן". לפי דיווח של גורמי אופוזיציה אחרים, את הווילה הזו שכרו קצינים איראנים לפני כמה ימים - אחרי שברחו מאזור דמשק בגלל תקיפה ישראלית קודמת. במרכז המעקב מציינים כי בתקיפה בבניאס - אזור שבו נדיר למדי שמיוחסות לישראל תקיפות - נשמעו שלושה פיצוצים שהרעידו את מרכז העיר. התקשורת הממלכתית בסוריה, יודגש, לא דיווחה על תקיפות כלשהן בעיר.
3 צפייה בגלריה
בכיר איראני בשם רדא זארעי שלפי הדיווחים חוסל על ידי ישראל ב תקיפה ב בניאס סוריה
בכיר איראני בשם רדא זארעי שלפי הדיווחים חוסל על ידי ישראל ב תקיפה ב בניאס סוריה
הבכיר האיראני רזא זארעי וזירת התקיפה בעיר בניאס
(פרסום של מכון המחקר הסורי נורס)
3 צפייה בגלריה
תקיפה בבניאס שבסוריה
תקיפה בבניאס שבסוריה
זירת התקיפה בסוריה

הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה ביום רביעי על פיצוצים באזור א-סידה זיינב, שנמצא מדרום לבירה דמשק. לפי הדיווחים, פיצוצים נשמעו באזור ומערכות ההגנה האווירית יירטו "מטרות עוינות".
בהודעה רשמית של משרד ההגנה הסורי נטען כי ההגנה האווירית יירטה את מרבית הטילים "בתקיפה הישראלית באזור הכפרי של דמשק", וכי בעקבות התקיפה נגרם נזק לרכוש. גם המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם ייחס את התקיפה לישראל, והוסיף כי פעילי חיזבאללה נהרגו.
מאז פרוץ המלחמה נחשפה שוב ושוב פעילותו של חיזבאללה בשטח ששייך למשטרו של בשאר אסד, אולם באזור פועלים גם גורמים איראניים ומיליציות פרו-איראניות שנאמנות ל"ציר ההתנגדות" וזוכות לתמיכת משטר האייתוללות בטהרן.
פעילי חיזבאללה פרוסים לאורך הגבול הדרומי של לבנון, אבל גם באזור שגובל עם סוריה. הם מתגוררים בכפרים סמוכים לגדר ופועלים בעת הצורך. נוכחות של גורמים מהארגון באזור מחוז אל-בקאע בלבנון שגובל עם סוריה, עשויה לאפשר גישה נוחה למדינה השכנה עבור ביצוע פעולות כמו העברת נשק ואימונים.
בשטח סוריה פועלות מיליציות פרו-איראניות רבות, חלקן מעורבות בחודשים האחרונים גם בתקיפת הבסיסים האמריקניים. לפי פרסום בימים האחרונים ב"סקיי ניוז" בערבית, חיזבאללה משתמש בפעולותיו בסוריה ביחידות צבאיות של הצבא המקומי, ומסתייע בבתים אזרחיים באזור א-סיידה זיינב לצורך הקמת מפקדות זמניות שלו שמשתנות מעת לעת.