הזמר עומר אדם הקדיש אמש (יום א') את מזמור שיר למעלות לצלף יחידת המסתערבים של מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנפצע שלשום אנושות מירי בגבול רצועת עזה. "שמעתם על התקרית הנוראית שקרתה אתמול בגבול עזה? חייל שלנו שכרגע נמצא במצב אנוש. אני רוצה שאתם גם תשירו איתי ביחד לרפואת בראל שמואלי את המזמור הבא", הוא אמר בזמן הופעה. "שיהיה בריא, בעזרת השם".
לפני אדם, פרסם הזמר אדיר גץ סרטון שהגיע אליו מהקצין של בראל, שבו הוא שר את שירו "בדיוק כמו שהיא" יחד עם חבר שלו. עם הסרטון שפרסם באינסטגרם הוא כתב: "הקצין של בראל שלח לי את הסרטון הזה, ואני מבקש רק דבר אחד השם יתברך. לזכות לשיר את זה איתו ביחד בעזרת השם". לדברים צירף גץ את פסוקי שיר למעלות, כשהוא מוסיף: "לרפואת בראל חדריה שמואלי".

אמש נמסר מבית החולים סורוקה בבאר שבע שמצבו של שמואלי מוסיף להיות אנוש. מתחקיר ראשוני של צה"ל עלה כי המחבל שירה בבראל הסתיר את אקדחו במכנסיים ושלף אותו כמה שניות לפני שירה לעברו שלושה כדורים דרך חרך החומה שממנו כיוון את נשק הצלפים שלו. לכן, המחבל לא זוהה על-ידי כוחות איסוף קרקעיים ואוויריים שסרקו את האזור.
אחד הכדורים שאותם ירה המחבל פגע בראשו של שמואלי מטווח אפס – והוא נפל לאחור. ברשת הקשר החטיבתית הכוחות הספיקו לצעוק "כדור", אולם בדקות הראשונות לא הבינו אם מדובר בירי דו-צדדי או שמא בירי של מחבל מהצד העזתי. ברגעי הפגיעה עמד שמואלי לצד צלף נוסף ולצד מפקדו. הוא נפל לאחור, קיבל טיפול מיידי מחובש שעמד בקרבת מקום – והועבר תוך שניות לרכב פינוי ממוגן, שהעביר אותו לצומת סעד – ומשם בליווי פרמדיקים הגיע לבית החולים סורוקה תוך פחות משעה.
אביו של בראל, יוסי, מתח אתמול ביקורת על הצבא וטען כי "בטח שהייתה פאשלה שם, הרי איך הם הגיעו לגדר? ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו, זו פאדיחה גדולה של הצבא. צריכים לפזר הפגנה כמו שצריך. למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?
"הוא לא היה צריך להיות שם", המשיך האב בביקורת. "הוא משתחרר בעוד חודשיים וזו לא הפלוגה שלו. למה לא הסיגו אותם לאחור? איך גורמי ביטחון נותנים לאנשים להתקרב? למה מפחדים לירות על מחבל? ממה לפחד? באים להרוג אותך - תירה. ככה תמיד היו הוראות הפתיחה באש כשהוא היה שם".
פורסם לראשונה: 22:33, 22.08.21