1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן, יפעת שאשא ביטון ויפה בן דויד עם סיום השביתה
אביגדור ליברמן, יפעת שאשא ביטון ויפה בן דויד עם סיום השביתה
יש הסכם. ליברמן,שאשא-ביטון ובן דויד
(צילום: מוטי קמחי)
ראשי משרד האוצר והסתדרות המורים הגיעו בצהריים (רביעי) להסכמה סופית על סעיפי הסכם השכר של המורים. הנוסח הסופי, שעליו עמלו משפטנים, הועבר לאישורה הסופי של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.
נציגי כל הצדדים דנו בניסוח הסופי של עשרות סעיפי ההסכם במהלך כל הלילה, וסיימו כאמור את הישיבה רק בצהריים.
בין השאר נדונו פעם נוספת סעיפי תוספות השער למורים הוותיקים, אולם במשרד האוצר ציינו כי לא בוצע כל שינוי בהסכמה שאליה הגיעו הצדדים יום לפני תחילת שנת הלימודים. כמו כן עודכן שר האוצר אביגדור ליברמן כי הגננות תובעות שיפור בשכרן על רקע ההסכם עם המורים.
עיקרי ההסכם: מורה מתחיל ישתכר 9,000 שקל ועוד 1,100 שקל יועברו לכל עובד הוראה. מורה יקבל מענק התמדה בסך 10,000 שקל לאחר שלוש שנים במערכת החינוך. 7,500 מורים מומחים יגויסו בחוזים אישיים. מנהל מתחיל ישתכר 19,000 שקל.
עוד נקבע בהסכם כי יחול שינוי בלוח החופשות - משנת הלימודים הבאה יעבדו מוסדות החינוך באסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. כמו כן יהיה גשר בין יום כיפור לסוכות, ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.
בנוסף, יהיה סל גמול גמיש לכל מנהל שיוכל להמליץ על מענקים של 400 עד 1,000 שקל בשל יוזמה ונטילת תפקידים במערכת החינוך. גמול לניהול גן ילדים לא יפחת מ-1,500 שקל. ההסכם קובע "שקט תעשייתי" עד לסוף שנת 2026.

אתמול דווח על מאמצים קדחתניים להגיע לחתימה על הסכם השכר בין משרדי החינוך והאוצר והסתדרות המורים. הדיונים נערכו על רקע ביקורת חריפה מצד מורים ומנהלים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, בשל העיכוב המתמשך בחתימה.
על עיקרי ההסכם הכריזו לפני פתיחת שנת הלימודים במסיבת עיתונאים חגיגית שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר האוצר אביגדור ליברמן ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בין דויד. השלושה אף חלקו אז שבחים זה לזה. ואולם, המנהלים והמורים שציפו לקבל את התוספת הכספית במשכורת חודש ספטמבר התאכזבו לגלות כי ההבנות לא תורגמו להסכם חתום.
במשרד האוצר ובהסתדרות המורים טענו כי לא מדובר במשבר או בעיכוב, אלא ברוטינה המתרחשת בתום כל הסכם שכר - ניסוח הסעיפים עד לחתימה הסופית אורך תמיד זמן רב. הסבר זה לא הניח את דעתם של המורים ורבים מהם תכננו לחדש את המאבק עם החזרה ללימודים בתום חופשת סוכות.