מאמצים קדחתניים להגיע לחתימה על הסכם שכר בין משרדי החינוך, האוצר והסתדרות המורים - על רקע ביקורת חריפה מצד מורים ומנהלים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, בשל העיכוב המתמשך בחתימה. "זו הישורת האחרונה", אמרו גורמים המעורבים בדיונים, וייתכן שההסכם ייחתם עוד הלילה.
אמש (שלישי) התכנסו ראש אגף השכר במשרד האוצר וראשי הסתדרות המורים כדי "לסגור את הפינות האחרונות" בהסכם הכולל תוספות שכר גבוהות יותר למורים החדשים מאשר לוותיקים ושינויים בלוח החופשות בבתי הספר. על פי ההסכם תוספות השכר ישולמו מיידית, אולם שינוי לוח החופשות ייכנס לתוקף רק בשנת הלימודים הבאה.
1 צפייה בגלריה
 ליברמן, שאשא ביטון ויפה בן דויד במסיבת העיתונאים
 ליברמן, שאשא ביטון ויפה בן דויד במסיבת העיתונאים
ליברמן, שאשא ביטון ויפה בן דויד במסיבת העיתונאים. המורים עדיין מחכים לכסף
(צילום: מוטי קמחי)
עיקרי ההסכם שצפוי להיחתם הלילה נקבעו ברגע האחרון לפני 1 בספטמבר, וכך נמנעה 24 שעות לפני תחילת שנת הלימודים ההשבתה בבתי הספר. טיוטת ההסכם עוברת כעת ניסוחים משפטיים אחרונים וההערכה באוצר היא שההסכם ייחתם, לאחר עיכוב של 50 יום, במהלך הלילה.
על ההסכם הכריזו לפני פתיחת שנת הלימודים במסיבת עיתונאים חגיגית שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר האוצר אביגדור ליברמן ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בין דויד, ואף חלקו שבחים זה לזה. אבל המנהלים והמורים שציפו לקבל את התוספת הכספית במשכורת חודש ספטמבר אך התאכזבו לגלות כי ההבנות לא תורגמו להסכם חתום.

במקום תוספת, השכר קוזז

המורים אמרו כי לא קיבלו שום מידע רשמי לגבי ההסכם ופרטיו, וגם לא מידע שייתן להם אופק לגבי מועד קבלת תוספות השכר. הם אף נדהמו לגלות כי לא רק שלא קיבלו תוספת, אלא ששכרם קוזז בשל ימי שביתה - אף שהשביתה התרחשה בימים החופשיים שלהם. מצב זה גרם לתסיסה ולביקורת קשה בקרב המורים, שתקפו את משרדי החינוך והאוצר, בין היתר ברשתות החברתיות.

במשרד האוצר ובהסתדרות המורים טענו כי לא מדובר במשבר או בעיכוב, אלא ברוטינה המתרחשת בתום כל הסכם שכר - ניסוח הסעיפים עד לחתימה הסופית אורך תמיד זמן רב. הסבר זה לא הניח את דעתם של המורים ורבים מהם תכננו לחדש את המאבק עם החזרה ללימודים בתום חופשת סוכות.
נציגי משרדי החינוך האוצר והסתדרות המורים התכנסו אתמול משעות הבוקר לדיונים מרתוניים בניסיון להשלים את הניסוחים האחרונים כדי להגיע לחתימה מיידית ככל האפשר. "מדובר בישורת האחרונה, לכולם יש אינטרס לסיים מהר ככל האפשר ולחתום", אמרו גורמים המעורבים בדיונים. לאחר החתימה יובא ההסכם לאישור הממשלה ורק לאחר מכן ניתן יהיה ליישם אותו.
פורסם לראשונה: 21:55, 18.10.22