פעוט כבן 3 מת הערב (שישי) לאחר שננעל ברכב במושב אליקים שליד יקנעם. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מחוסר הכרה, שם נקבע מותו. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי הוא יצא מביתו, נכנס לרכב ששייך לבן משפחה - וככל הנראה נלכד בו ולא הצליח לצאת.
4 צפייה בגלריה
פעולות החייאה בפעוט שאותר ברכב נעול ליד יקנעם
פעולות החייאה בפעוט שאותר ברכב נעול ליד יקנעם
שוטרים ליד הרכב שבו אותר הפעוט, הערב
4 צפייה בגלריה
פעולות החייאה בפעוט שאותר ברכב נעול ליד יקנעם
פעולות החייאה בפעוט שאותר ברכב נעול ליד יקנעם
זירת האירוע, היום
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
תושבים במושב סיפרו כי במשך זמן מסוים התקיימו חיפושים אחרי הפעוט, שנמצא לאחר מכן ברכב. איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו שבשטחה נמצא המושב, מסר: "אסון נורא ואיום במושב אליקים. משתתף בצערם וכאבם הגדול של ההורים וכל המשפחה. בשם כל תושבי המועצה משתתף בצער הגדול של אנשי מושב אליקים על האסון הנורא. אנשי הרווחה של המועצה ילוו את המשפחה והמושב ככל הנדרש".
הדיווח על האירוע התקבל בשעה 17:22 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. פרמדיק מד"א רועי פאר סיפר: "ראינו בסמוך לרכב פעוט כבן 3 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם מכת חום. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך ניסיונות לקרר את הגוף ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה".
חובש רפואת חירום במד"א, המתגורר סמוך למקום, הוסיף: "השכנים שלי הזעיקו אותי מהבית במקביל לקריאה ממד"א. רצתי למקום עם הציוד הרפואי. הפעוט היה כבר מחוץ לרכב לאחר שחולץ על ידי השכנים ושכב מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. קיררנו אותו והתחלנו בפעולות החייאה. זה אירוע קשה ועצוב מאוד".
4 צפייה בגלריה
תאמר ויוסף אלנבארי
תאמר ויוסף אלנבארי
תאמר ויוסף אלנבארי, שננעלו ברכב בחורה בשבוע שעבר
בשבוע שעבר מתו תאמר ויוסף אלנבארי, בני דודים בני 4, לאחר שננעלו ברכב ביישוב חורה שבנגב. השניים אותרו מחוסרי הכרה ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותם. מתחקור ראשוני בזירת האירוע בנגב בשבוע שעבר עלה חשד כי הילדים שיחקו בקרבת הרכב, אז גילו כי אחת מהדלתות פתוחות, נכנסו פנימה וננעלו בנעילת ילדים מבלי שהיו יכולים להיחלץ ולצאת.
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בשנה שעברה מתו שישה ילדים שנשכחו ברכב או נלכדו בו. מתחילת השנה מתו שלושה ילדים שנלכדו ברכב נעול.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה: "הקיץ עוד לא התחיל, וכבר אנחנו רואים עלייה בתאונות ילדים האופייניות לעונה החמה. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה ואל תסמכו על ניסים - שכחה ברכב יכולה לקרות לכל אחת ולכל אחד מאיתנו. זה קורה בעיקר בשל עייפות, סטרס או ביציאה מהשגרה. הדרך הטובה ביותר למנוע שכחה היא באמצעות אימוץ הרגל בטיחות מציל חיים - בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית או משאירים חפץ חיוני במושב האחורי ומוודאים שאף ילד לא נשאר ברכב. כל מי שמסיע ילד מתחת לגיל 4 חייב לפי החוק להתקין מערכת חכמה למניעת שכחה, המהווה אמצעי בטיחות נוסף".
פורסם לראשונה: 17:49, 27.05.22