משפחתם של תאמר ויוסף אלנבארי, בני דודים בני 4, שמתו אתמול (שבת) לאחר שננעלו ברכב ביישוב חורה שבנגב, מנסים לעכל את האובדן הקשה שנפל עליהם. "זו טרגדיה גדולה. הם היו כמו אחים. חברים שתמיד שיחקו אחד עם השני, אכלו יחד וגם מתו ביחד", אמר היום קרוב משפחתם של השניים.
4 צפייה בגלריה
תאמר ויוסף אלנבארי
תאמר ויוסף אלנבארי
תאמר ויוסף אלנבארי. "תמיד שיחקו יחד ואכלו יחד"
השניים אותרו אתמול כשהם מחוסרי הכרה בתוך הרכב ביישוב הבדואי. הם פונו במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך ביצוע פעולות החייאה, שם הצוותים הרפואיים קבעו את מותם.
ליוסף בן ה-4 היו שלושה אחים, ולתאמר שניים. קרוב המשפחה סיפר כי האחים שואלים עליהם ותוהים מתי יבואו לשיחק איתם. "הם כל הזמן אומרים 'התגעגענו אליהם, רוצים לשמוע את הקול שלהם'", הוא אמר.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחורה
זירת האירוע בחורה
חורה, אתמול. אחד התושבים: "אסור להשאיר רכבים כאלה ליד בתים"
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
קרוב משפחה אחר סיפר כי המשפחה נמצאת במצב קשה מאוד אחרי הטרגדיה. "לא קל להתמודד עם זה. האימהות של שני הילדים לא הפסיקו לבכות. אלה רגעים כואבים בזמן הפרידה מהיקרים להם. תאמר ויוסף היו מיוחדים בכל דבר. זו אבדה גדולה", אמר קרוב המשפחה.
ביישוב חורה עצמו, אמרו התושבים כי הרכבים כמו זה שבו אותרו הילדים הם סכנה גדולה. "חייבים להעביר רכבים שלא בשימוש למקומות מתאימים. זו לא התאונה הראשונה, וזה כבר קרה ביישובים אחרים", אמר ל-ynet אחד התושבים. "אסור להשאיר את המכוניות האלה ליד בתים, אלא רק במקומות ייעודיים. זה ישמור על חיי ילדינו".

יממה של אסונות בנגב

רב-פקד אדיב אוחנה, קצין אג"מ תחנת עיירות של המשטרה, אמר אתמול כי "מדובר באירוע קשה. לבנו עם המשפחה. מתחקור ראשוני עולה חשד כי הילדים שיחקו בקרבת הרכב, אז גילו כי אחת מהדלתות פתוחות, נכנסו פנימה וננעלו בנעילת ילדים מבלי שהיו יכולים להיחלץ ולצאת".

פרמדיק מד"א אניס אבו דעבס וחובש בכיר במד"א מאלק אבו ערארה, שהוזעקו לזירה, סיפרו אתמול: "סמוך לכיכר הכניסה לחורה חברנו אל רכב פרטי שהביא אלינו את שני הילדים שהיו חמים מאוד למגע. סיפרו לנו שהם שהו זמן ממושך ברכב סגור וחולצו ממנו כשהם מחוסרי הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות ומיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל קירור, הנשמות וביצוע עיסויים. הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים כשמצבם קריטי".
בנגב התרחשו ביממה האחרונה שני אסונות נוספים. בחורה נפגע היום באורח אנוש עיסא נאג'ח אבו אלקיעאן בן ה-12 שנקלע להצתה של חנות סלולר ביישוב. מהחקירה עלה כי את החנות הציתו כמה חשודים על רקע סכסוך בתוך משפחת אבו אלקיעאן. המשטרה פתחה בחקירה אך טרם עצרה את החשודים. הנער הובא למרפאה מקומית, לשם הגיעו צוותי מד"א שפינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו. לפני שהורדם והונשם, אמר עיסא כי נכווה במדורה. מצבו הוגדר אנוש בבית החולים.
4 צפייה בגלריה
זכריא אבו עסא שטבע למוות במאגר מים בנגב
זכריא אבו עסא שטבע למוות במאגר מים בנגב
זכריא אבו עסא שטבע למוות במאגר מים בנגב
אתמול אותר ללא רוח חיים במאגר מים ליד צומת שוקת שבנגב זכריא אבו עסא, בן 15 מאום בטין. הוא נעדר במשך ארבע שעות, אחרי שלפי החשד מעד לתוך המאגר וטבע. למקום הגיעו אנשי היחידה לחילוצים מיוחדים של תחנת באר שבע יחד עם יחידת החילוץ הארצית להבה, ואלה סרקו באזור המאגר. צוללי חיפוש והצלה סרקו בתוך מי המאגר ובאמצעות גלאי תת-מימי. לאחר הטביעה האשימו תושבים מאום בטין כי "מדובר בבריכה הממוקמת בסמוך לבתים ולצערנו כל אחד יכול להיכנס אליה כי היא פרוצה ואין מסביב גדר בכדי למנוע חדירה. מסיבה זו היא מהווה סכנה גדולה לנערים ולילדים שלא כל כך מבינים מה הסכנה שם. חייבים לסגור את הבריכה ולהעביר אותה למקום אחר אחרת האסונות ימשיכו".