השר הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד), התייחס הבוקר לאלימות במגזר הערבי, לאחר שילד בן 7 נפצע מירי לרכב ברהט, והודה: "המציאות שם היא קשה מאוד". בריאיון לאולפן ynet ציין כי "אנחנו רואים את הכבדת היד במגזר הבדואי בדרום, בכל מה שקשור לכנופיות. ייקח יותר זמן, זאת השתוללות גדולה מאוד, זה כאוס גדול מאוד, שאנחנו לאט לאט מטפלים בו". הוא הדגיש: "אני חייב להגיד שזה הרבה יותר מורכב, זה לא זבנג וגמרנו. יש הקצאת כוחות של המשטרה, אנחנו מגייסים עכשיו עוד 300 שוטרים שיהיו רק במרחב של הפזורה הבדואית".
הוא טען כי ישנה התארגנות של אזרחים בדואים נגד הפשיעה והאלימות, אך "במצב של כאוס ייקח זמן לטפל בזה. אנחנו נמצאים להערכתי בדרך הנכונה". השר כהן אמר כי 300 התקנים לשוטרים חדשים הוא הדבר המשמעותי, והוסיף כי "כשצריך מגיעות לשם פלוגות של מג"ב ויש שלוש פלוגות של מג"ב שיושבות שם. מי שנוסע בכבישי הנגב יכול להרגיש את הנוכחות של המשטרה אבל עדיין צריך לדעת שיש מקומות שעד שלא תהיה בהם הסדרה, יש שם 300 אלף בדואים".
4 צפייה בגלריה
מאיר כהן בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
מאיר כהן בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
"יוקמו תחנות חדשות, גם ביישובים בדואים. כהן בביקור בנקודת התצפית על רהט
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
כהן הבטיח כי "ברגע שנגמור להכשיר את ה-300 שוטרים יוקמו עוד תחנות, אנחנו עושים את זה במהירות הבזק, תחנות ביישובים בדואים, דבר שלא היה. זעקתי כל הזמן שיהיו תחנות ועכשיו אנחנו עושים את זה". עם זאת הוא ציין כי "בסופו של דברים הם אזרחים ישראלים. אנחנו נהיה נחושים איתם, אבל ברור שאנחנו לא יוצאים למלחמה נגד אזרחים, אנחנו יוצאים למלחמה נגד כנופיות פשע, ונגדם אנחנו ננצח, אנחנו מדינה, אנחנו חזקים הרבה יותר מכל כנופיית פשע".
- אין תחושה של נחישות מצידכם, אין רמבו שאומר 'אני אטפל' "יש נחישות מאוד גדולה. אבל מעולם הדימויים שלנו זה לא עניין של 'רמבו'. אני חושב שיואב סגלוביץ', הוא הפרויקטור של הורדת הפשיעה במגזר הערבי, הוא לא טיפוס של 'רמבו' אבל הוא הרבה יותר משמעותי והרבה יותר מתוכנן והוא עושה שם עבודה מצוינת. תראה, אנחנו מתעסקים באזרחים, אנחנו לא מתעסקים באויבים. אנחנו מתעסקים באזרחים שגרים במדינת ישראל. אנחנו לא יכולים לקחת, לזרוק אותם ממדינת ישראל ולחשוב שבזה נגמר העניין. הרבה מאוד אנשים היו רוצים ללכת לישון ולהתעורר בלי הפשיעה ובלי ארגוני הפשע, זה לוקח זמן".
4 צפייה בגלריה
"הוא לא 'רמבו', הוא הרבה יותר משמעותי". כהן על סגן השר סגלוביץ'
"הוא לא 'רמבו', הוא הרבה יותר משמעותי". כהן על סגן השר סגלוביץ'
"הוא לא 'רמבו', הוא הרבה יותר משמעותי". כהן על סגן השר סגלוביץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט עם איילת שקד
ראש הממשלה נפתלי בנט עם איילת שקד
"אין סיבה ששקד תעזוב את הממשלה, אני לא רואה שם איזו מתיחות"
(צילום: AFP)
"זה עניין של עבודה יומיומית, עם כל הגורמים, כל גורמי האכיפה ועוד גורמי ביטחון שנכנסים לתוך העניין, כי בחלק מהאלימות כפי שאנחנו ראינו אותה בזמן האחרון, היא פשוט טרור, לזרוק אבנים על רכבים זה טרור, ולעצור במחסומים ואם אתה יהודי אתה עובר ואם לא, שורפים לך את האוטו, זה טרור לאומני. אז אנחנו מודעים לדברים, אנחנו עושים את הכל, אני חושב שדווקא טיפול בפשיעה השקט יפה לו".
השר כהן התייחס גם לדיווחים על מתיחות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשרת הפנים איילת שקד ואמר כי "אני לא מוטרד מזה שאיילת שקד תעבור לליכוד, בוודאי ובוודאי שברגע שביבי דיבר על כן לחתום או לא לחתום על עסקת טיעון, הרגשנו בכנסת איזו התרחשות מאוד מיוחדת". הוא ציין: "אני שעובד מול איילת שקד על נושאים כאלה ואחרים, אני לא רואה שם איזו מתיחות, בוודאי ובוודאי שבסופו של דבר אנחנו משאירים את זה לפרשנות. אני לא יודע מה קורה מאחורי הקלעים. על פניו לא נראה לי שום סיבה שאיילת שקד תעזוב את הממשלה הזאת".
- שום סיבה ואתה לא מקבל את הרושם שיש שם איזשהו כסאח או מתח "לא, לא. בשום פנים ואופן לא, אני לא רואה שם כסאח. לעיתים אנחנו רואים כותרות ונמצאים בשטח ורואים שזה ההיפך, ואני אומר לך, היות ואני נפגש איתה ואני נפגש עם רה"מ, אגב, גם בוועדת השרים למיגור הפשיעה במגזר הערבי, אני רואה בהחלט עבודה משותפת, אני חייב להגיד שברגע שיושבים סביב שולחן אז המחלוקות נעלמות ומתחילים לעבוד נקודתית במה שאנחנו צריכים, אבל עוד פעם, אין שום ספק שזאת ממשלה המורכבת מהרבה מאוד צבעים. אני מציע לכולם להישאר בממשלה הזאת, זאת ממשלה טובה שבאה לעבוד".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
על הדיווחים להסדר טיעון עם נתניהו: "לא נעתקה נשמתי"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- נשמת לרווחה כששמעת שלא יהיה הסדר טיעון עם נתניהו? "זה בינו לבין הפרקליטים שלו. כששמעתי את זה לא נעתקה נשמתי, אני חייב להגיד לך, אני שיערתי שבסופו של דבר זה יימשך על יותר זמן ואני משער שזה יימשך וייכנס לתוך המשמרת של היועץ או היועצת הבאה. אלה דברים שלוקחים זמן, אני חושב שהגל הזה שתקף את הכנסת חלף לו מיד, כולם יודעים שבסופו של דבר יש ממשלה שעובדת. אני לא דואג. יש מדינה לפניו ותהיה מדינה אחריו".
כהן נשאל האם הוא שלם עם המתווה שהתקבל במערכת החינוך והשיב בחיוב. לדבריו, האחריות לא מוטלת רק על ההורים. "אני חושב שהאחריות מוטלת גם עלינו, אנחנו מקבלי ההחלטות. אני ניהלתי בית ספר 25 שנה ואני אומר לך שכל הזמן בסיורים שלי אני שואל את ראשי הערים, את מנהלי בתי הספר מה קורה. הפגיעות הנפשיות והמנטליות והחברתיות של התלמידים - אנחנו מרגישים את זה במשרד הרווחה, אנחנו מרגישים את הפניות החוזרות ונשנות ומתעצמות של ילדים שעוברים והופכים להיות לילדים בסיכון, שאנחנו צריכים לטפל בהם".
"אני חושב שאנחנו לא צריכים לחיות בצילה של המגפה הזאת אלא לחיות לצידה של המגפה הזאת ואני חושב שזה דבר, אני תמכתי גם בשרת החינוך וגם בכל החלטה כזאת של להחזיר את הילדים. מחזירים אותם עם שתי בדיקות אנטיגן. נכון שיש אחריות של ההורים לעשות את הבדיקות ולדווח בפורטל של משרד החינוך. אני חושב שאנחנו נצא נשכרים מזה, בראש ובראשונה הילדים", אמר.